Új program nem startolt a héten a nagyobb nézettséggel bíró csatornákon az esti műsorsávban, ugyanakkor ismertté vált, hogy hosszabb pihenő után reaktiválja az RTL Klub a Celeb vagyok, ments ki innen című showt. A bulvárlapokból ismert emberekkel készülő műsort az ősz folyamán láthatják majd a nézők. Annak ideén az első széria 2008. őszén jelentkezett először a dzsungelből, majd heteken keresztül nézhették a nézők, hogyan boldogulnak a celebek a helyi állatok és növények között.
A 2008-ban vetített két széria egyébként – az akkori számokat tekintve is - kimagasló nézettség mellett indult, hiszen a kereskedelmi célcsoportban tízből négyen ezt nézték. Mint Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgató elmondta: Angliában, Amerikában, Németországban, Franciaországban és Hollandiában is elsöprő sikert aratott a reality, nagyon magas közönségarányokat produkálva. Talán nem véletlen, hogy az RTL Klub ezt a műsort szánja az ősz nagy durranásának, hiszen a magyar nézők szívesen nézik a valós teljesítményt mellőző percembereket a tévében, a nehéz helyzetek okozta káröröm meg különösen népszerűvé teheti a műsort.
Arra ugyanakkor a magunk részéről nem fogadnánk nagy összeggel, hogy a Celeb vagyok, ments ki innen című reality harmadik szériája meg tudja ismételni a korábbi sikereket, a nézők ugyanis az elmúlt időszakban jóval inkább megosztják a figyelmüket a különböző csatornák között. Így például a korábban óriási nézettséget és közönségarányt hozó tehetségkutatók (Csillag születik, X-Faktor) sem tudták már tavaly megközelíteni a saját rekordjaikat. Kockázatot jelent ráadásul az is, hogy az utóbbi időben a celebek sem jelentenek garanciát a sikerre. Erre mindkét adó esetben láttunk több példát a közelmúltból, a TV2 esetében a Mr és Mrs maradt el jelentősen a korábbi évek számaitól, míg az RTL Klub a Szombat esti lázzal került hasonló helyzetbe.
Ez utóbbi műsor indulása meglehetősen döcögős volt, ami a nézettségi számokban is tükröződött. A 18-49-es célcsoportban kifejezetten gyengén teljesített például egy héttel korábban a Szombat esti láz, hiszen csupán 15,6 százalékos közönségarányt ért el (Jókora fricskát kapott a Szombat esti láz), igaz a mögöttünk hagyott héten sikerült 18,5 százalékra visszakapaszkodni. Más kérdés, hogy valószínűleg a szereplők válogatását (utólag legalábbis) némileg megbánhatta az RTL Klub, mert a 30 évnél fiatalabbak számára nem túl vonzó a táncosok listája. Hozzá kell ugyanakkor tenni, hogy a teljes lakosság körében a műsor nézettsége magasabb.
Persze a TV2 tavaszi nagy sajátgyártású produkciójánál is hasonló helyzet érvényesül. Az Ének iskolája ugyanis a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) elért 20,7 százalékos eredményével szemben a teljes lakosság körében már 25 százalék feletti közönségarányra voltak képes. Mindez komoly nézőszámmal is párosult, így a tehetségkutató a teljes lakosság körében a legnézettebb, míg a kereskedelmi célcsoportban a második legtöbb nézőt elérő program volt. Ez utóbbi kategóriában továbbra is a Barátok közt a "legyőzendő program".
Ami a csatornák átlagos számait illeti, komoly változás ezúttal sem történt. A kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19 és 23 óra között azonban az RTL Klub előnye még megvan, hiszen a nézők 18,9 százaléka még mindig őket nézi, míg a TV2 15,4 százalékig jutott. A képzeletbeli dobogó alsó fokán immár harmadik hete a Cool (6,2% SHR) áll. A negyedik szokás szerint a F+ (5,8% SHR) lett, míg a mezőny végére az M1 (3,5% SHR) és a Viasat3 (3,2 SHR) került.
A két nagy csatorna között, ahogy azt az elmúlt időszakban többször megállapítható volt, a 18-59-es korcsoportban kisebb különbséget regisztrált az adatokat mérő Nielsen.
mfor.hu