4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A húsvéti műsorrend megtörte a TV2 kora esti műsorainak lendületét, így az egy héttel korábbi felzárkózás megtorpant. A hétvége első napján javítani tudott az RTL Klub, a korábbinál kicsit jobb volt a Szombat esti láz közönségaránya, így a kereskedelmi célcsoportban az újabb kínos kudarcot megúszta a csatorna.

Új program nem startolt a héten a nagyobb nézettséggel bíró csatornákon az esti műsorsávban, ugyanakkor ismertté vált, hogy hosszabb pihenő után reaktiválja az RTL Klub a Celeb vagyok, ments ki innen című showt. A bulvárlapokból ismert emberekkel készülő műsort az ősz folyamán láthatják majd a nézők. Annak ideén az első széria 2008. őszén jelentkezett először a dzsungelből, majd heteken keresztül nézhették a nézők, hogyan boldogulnak a celebek a helyi állatok és növények között.

A 2008-ban vetített két széria egyébként – az akkori számokat tekintve is - kimagasló nézettség mellett indult, hiszen a kereskedelmi célcsoportban tízből négyen ezt nézték. Mint Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgató elmondta: Angliában, Amerikában, Németországban, Franciaországban és Hollandiában is elsöprő sikert aratott a reality, nagyon magas közönségarányokat produkálva. Talán nem véletlen, hogy az RTL Klub ezt a műsort szánja az ősz nagy durranásának, hiszen a magyar nézők szívesen nézik a valós teljesítményt mellőző percembereket a tévében, a nehéz helyzetek okozta káröröm meg különösen népszerűvé teheti a műsort.

Arra ugyanakkor a magunk részéről nem fogadnánk nagy összeggel, hogy a Celeb vagyok, ments ki innen című reality harmadik szériája meg tudja ismételni a korábbi sikereket, a nézők ugyanis az elmúlt időszakban jóval inkább megosztják a figyelmüket a különböző csatornák között. Így például a korábban óriási nézettséget és közönségarányt hozó tehetségkutatók (Csillag születik, X-Faktor) sem tudták már tavaly megközelíteni a saját rekordjaikat. Kockázatot jelent ráadásul az is, hogy az utóbbi időben a celebek sem jelentenek garanciát a sikerre. Erre mindkét adó esetben láttunk több példát a közelmúltból, a TV2 esetében a Mr és Mrs maradt el jelentősen a korábbi évek számaitól, míg az RTL Klub a Szombat esti lázzal került hasonló helyzetbe.

Ez utóbbi műsor indulása meglehetősen döcögős volt, ami a nézettségi számokban is tükröződött. A 18-49-es célcsoportban kifejezetten gyengén teljesített például egy héttel korábban a Szombat esti láz, hiszen csupán 15,6 százalékos közönségarányt ért el (Jókora fricskát kapott a Szombat esti láz), igaz a mögöttünk hagyott héten sikerült 18,5 százalékra visszakapaszkodni. Más kérdés, hogy valószínűleg a szereplők válogatását (utólag legalábbis) némileg megbánhatta az RTL Klub, mert a 30 évnél fiatalabbak számára nem túl vonzó a táncosok listája. Hozzá kell ugyanakkor tenni, hogy a teljes lakosság körében a műsor nézettsége magasabb.

(mfor.hu)

Persze a TV2 tavaszi nagy sajátgyártású produkciójánál is hasonló helyzet érvényesül. Az Ének iskolája ugyanis a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) elért 20,7 százalékos eredményével szemben a teljes lakosság körében már 25 százalék feletti közönségarányra voltak képes. Mindez komoly nézőszámmal is párosult, így a tehetségkutató a teljes lakosság körében a legnézettebb, míg a kereskedelmi célcsoportban a második legtöbb nézőt elérő program volt. Ez utóbbi kategóriában továbbra is a Barátok közt a "legyőzendő program".

Ami a csatornák átlagos számait illeti, komoly változás ezúttal sem történt. A kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19 és 23 óra között azonban az RTL Klub előnye még megvan, hiszen a nézők 18,9 százaléka még mindig őket nézi, míg a TV2 15,4 százalékig jutott. A képzeletbeli dobogó alsó fokán immár harmadik hete a Cool (6,2% SHR) áll. A negyedik szokás szerint a F+ (5,8% SHR) lett, míg a mezőny végére az M1 (3,5% SHR) és a Viasat3 (3,2 SHR) került.

A két nagy csatorna között, ahogy azt az elmúlt időszakban többször megállapítható volt, a 18-59-es korcsoportban kisebb különbséget regisztrált az adatokat mérő Nielsen.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!