A felzárkózó piaci keresletre tekintettel mindkét vállalat megerősítette az idei évre szóló növekedési terveit, annak ellenére, hogy Nyugat-Európában mérséklődik a vásárlási kedv, a Peugeot szerint a nyugat-európai autópiac négy százalékkal szűkülhet az idén.
A Volkswagen adózott eredménye 35,3 százalékkal 2,6 milliárd euróra, üzemi eredménye 22 százalékkal 2,12 milliárd euróra, bevétele 4,5 százalékkal 29,5 milliárd euróra emelkedett a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.
Az év első felében a VW az egy évvel korábbinál 5,8 százalékkal több, 3,3 millió személykocsit értékesített.
A Peugeot-Citroen adózott eredménye az első félévben a tavalyi első félévhez viszonyítva 49 százalékkal 733 millió euróra, üzemi eredménye 32 százalékkal 1,12 milliárd euróra, bevétele 1,6 százalékkal 31,3 milliárd euróra emelkedett.
Eközben a nagy amerikai gyártók egyre súlyosbodó gondokkal küszködnek a korábban igen népszerű, nagy méretű, nagy fogyasztású modelljeik iránti kereslet csökkenése miatt. Az üzemanyagárak szárnyalása és a gyengélkedő amerikai gazdaság miatt a fogyasztók egyre kevesebbet vásárolnak ezekből a típusokból.