2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Több mint 11 százalékkal növelte eladásait az idei első négy hónapban a Volkswagen, és jól teljesített a március végén záruló 2010/2011-es üzleti évben a Suzuki is.

A legnagyobb európai autógyártó Volkswagen 19,9 százalékos tulajdonában lévő Suzuki Motors Corp. japán autógyártó a 2010/2011-es üzleti évben 56,2 százalékkal 45,2 milliárd jenre (1 jen 2,27 forint) növelte adózás utáni nyereségét, elsősorban az indiai, indonéziai, pakisztáni és thaiföldi eladások megugrásának köszönhetően.

A Suzuki értékesítési árbevétele 5,6 százalékkal 2.600 milliárd jenre nőtt, és emelkedett az üzleti eredmény is: 34,7 százalékkal, 106,9 milliárd jenre.

Az új üzleti évre a Suzuki nem tudott előrejelzést adni, mivel a gyártó közlése szerint a márciusi földrengés miatt nem lehet ésszerű becslést készíteni.  A katasztrófa után mind a hat nagy japán autóipari cég - a Suzuki mellett a Toyota, a Nissan, a Honda, a Mazda és a Mitsubishi - a hazai gyártás leállítására kényszerült. Több telephelyen károk keletkeztek, továbbá leállt számos alapanyag- és alkatrész-beszállító.

Jól teljesített a Volkswagen is: a legnagyobb európai autógyártó január-áprilisban 11,2 százalékkal 1,66 millió darabra növelte eladásait. Kínában éves összehasonlításban 17 százalékkal több, összesen 578.200 gépkocsit adtak el, és az észak-amerikai piac is dinamikus volt: ott ugyancsak 17 százalékkal, csaknem 150.000 gépkocsira nőttek az eladások.

Európában ugyanakkor még csak vontatottan nő az értékesítés.

A Volkswagen korábban közzétett tavalyi jelentése szerint az éves adózott eredménye rekordszintre, 6,84 milliárd euróra emelkedett a 2009-es 960 millió euróról. Üzleti eredménye 2010-ben 7,14 milliárd euró, 2009-ben 1,86 milliárd euró volt. Értékesítési árbevétele a 2009-es 105,2 milliárd euróról 21 százalékkal 126,9 milliárd euróra emelkedett.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!