3p

Beszállt a Google a T-Online keresőjébe, az ok.hu-ba, sőt a világ legnépszerűbb keresője már magyarul is elérhető a T-Mobile Web 'n' walk szolgáltatásából, jelentették be sajtótájékoztatón a cégek vezetői. A T-Online megosztja a szponzorált linkek bevételeit a keresőóriással. Mfor.hu tudósítás.

Simó György

Mostantól az ok.hu alap találati oldalai a Google kereső találati oldalait adják ki. A megállapodás értelmében ugyanis a magyar internet- és tartalomszolgáltató cég a keresőóriás által fejlesztett motort használja, mondta el keddi sajtótájékoztatóján Budapesten Simó György, a T-Online vezérigazgatója. A megállapodás mindkét félnek előnyös, az üzlet pénzügyi hátteréről azonban nem nyilatkoztak. Simó György csupán annyit mondott lapunknak, hogy egyes fizetett Google-találatok megjelenítése és az azokra való átkattintás után a T-Online és a Google megosztja a hirdetési bevételeket.

Érdekeltségek

A Google a világ talán egyetlen olyan internetes oldala, amely azt szeretné, hogy a felhasználók minél kevesebbet tartózkodjanak rajta, mondta Nikes Arora, a cég európai igazgatója. Ez azonban üzleti szempontból nem mindig jelent előnyt, hiszen a hirdetések csak akkor működnek hatékonyan, ha a felhasználók vissza-visszatérnek az oldalra. A nagy tartalomszolgáltató portálok - mint például a T-Online üzemeltetésében lévő origo.hu - viszont az olvasók megtartásában érdekeltek. A portálon üzemeltetett keresőmotor így nagyobb eséllyel tartja meg az internetezőt a Google szolgáltatása és a fizetett keresési találatok, azaz a hirdetések közelében, derült ki a sajtótájékoztatón.

Az együttműködés a T-Online számára is hasznos, mivel a Google keresőjének találati pontossága nagyobb. Ráadásul egy Magyarországon is kedvelt márka és az ok.hu összeházasítása olyan netezők számára is kívánatossá teszi a magyar cég szolgáltatásait, akik eddig nem használták azt, mondta Simó György.

Magyar találatok

Ugyanakkor hozzátette, hogy az ok.hu kereső továbbra is megjelenít speciális magyarországi találatokat is, amelyek a nemzetközi keresőből nehezebben bányászhatók ki. Ezek főleg a cég internetes hírportálján megjelenő cikkek, a szoftverbázisban elérhető számítógépes programok és magyar térképek lesznek.

Míg a T-Online saját jogon állapodott meg a keresőóriással, addig a T-Mobile egy már létező nemzetközi szerződést ültetett át a magyar viszonyokra, mondta lapunknak Winkler János, a T-Mobile vezérigazgatója.

Hozzátette: az együttműködéstől azt várják, hogy a Web 'N' walk szolgáltatás keresője még hatékonyabb lesz a Google technológia alkalmazásával. Winkler János szerint a T-Mobile szélessávú mobilinternet-fejlesztéseinek eredményeképpen év végére az előfizetők fele már nagy sebességgel internetezhet. A cég jelenleg teszteli a 7,2 megabites sávszélességű úgynevezett HSDPA hálózatát, így a legelterjedtebb 3,1-es sávszélesség az ország egyes területein év végére akár meg is duplázódhat.

A további együttműködési tervekről sem a Google, sem a T-cégek képviselői nem kívántak nyilatkozni. Simó György csupán annyit mondott, hogy a keresőszolgáltatás összeházasításával kipróbálják a lehetőségeket. Ezután döntenek arról, milyen szolgáltatások üzemeltetésében működhet együtt a két cég a jövőben.

L. Nagy Gábor

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Csillapíthatatlan a Google étvágya
Hangokat is hallhatunk a Google Earth-ön
A Google a csúcsmenedzser-palánták álommunkahelye
Fejlesztési központot nyithat hazánkban a Google
A Google a világ legértékesebb márkája

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!