Mostantól az ok.hu alap találati oldalai a Google kereső találati oldalait adják ki. A megállapodás értelmében ugyanis a magyar internet- és tartalomszolgáltató cég a keresőóriás által fejlesztett motort használja, mondta el keddi sajtótájékoztatóján Budapesten Simó György, a T-Online vezérigazgatója. A megállapodás mindkét félnek előnyös, az üzlet pénzügyi hátteréről azonban nem nyilatkoztak. Simó György csupán annyit mondott lapunknak, hogy egyes fizetett Google-találatok megjelenítése és az azokra való átkattintás után a T-Online és a Google megosztja a hirdetési bevételeket.
Érdekeltségek
A Google a világ talán egyetlen olyan internetes oldala, amely azt szeretné, hogy a felhasználók minél kevesebbet tartózkodjanak rajta, mondta Nikes Arora, a cég európai igazgatója. Ez azonban üzleti szempontból nem mindig jelent előnyt, hiszen a hirdetések csak akkor működnek hatékonyan, ha a felhasználók vissza-visszatérnek az oldalra. A nagy tartalomszolgáltató portálok - mint például a T-Online üzemeltetésében lévő origo.hu - viszont az olvasók megtartásában érdekeltek. A portálon üzemeltetett keresőmotor így nagyobb eséllyel tartja meg az internetezőt a Google szolgáltatása és a fizetett keresési találatok, azaz a hirdetések közelében, derült ki a sajtótájékoztatón.
Az együttműködés a T-Online számára is hasznos, mivel a Google keresőjének találati pontossága nagyobb. Ráadásul egy Magyarországon is kedvelt márka és az ok.hu összeházasítása olyan netezők számára is kívánatossá teszi a magyar cég szolgáltatásait, akik eddig nem használták azt, mondta Simó György.
Magyar találatok
Ugyanakkor hozzátette, hogy az ok.hu kereső továbbra is megjelenít speciális magyarországi találatokat is, amelyek a nemzetközi keresőből nehezebben bányászhatók ki. Ezek főleg a cég internetes hírportálján megjelenő cikkek, a szoftverbázisban elérhető számítógépes programok és magyar térképek lesznek.
Míg a T-Online saját jogon állapodott meg a keresőóriással, addig a T-Mobile egy már létező nemzetközi szerződést ültetett át a magyar viszonyokra, mondta lapunknak Winkler János, a T-Mobile vezérigazgatója.
Hozzátette: az együttműködéstől azt várják, hogy a Web 'N' walk szolgáltatás keresője még hatékonyabb lesz a Google technológia alkalmazásával. Winkler János szerint a T-Mobile szélessávú mobilinternet-fejlesztéseinek eredményeképpen év végére az előfizetők fele már nagy sebességgel internetezhet. A cég jelenleg teszteli a 7,2 megabites sávszélességű úgynevezett HSDPA hálózatát, így a legelterjedtebb 3,1-es sávszélesség az ország egyes területein év végére akár meg is duplázódhat.
A további együttműködési tervekről sem a Google, sem a T-cégek képviselői nem kívántak nyilatkozni. Simó György csupán annyit mondott, hogy a keresőszolgáltatás összeházasításával kipróbálják a lehetőségeket. Ezután döntenek arról, milyen szolgáltatások üzemeltetésében működhet együtt a két cég a jövőben.
L. Nagy Gábor
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Csillapíthatatlan a Google étvágya
Hangokat is hallhatunk a Google Earth-ön
A Google a csúcsmenedzser-palánták álommunkahelye
Fejlesztési központot nyithat hazánkban a Google
A Google a világ legértékesebb márkája