A napokban kerül piacra a magyar görögdinnye. Szakértők szerint kiváló minőségű termés várható. Mától a szezon végéig kizárólag magyar dinnye érkezik a Lidl Magyarország raktáraiba. Az áruházlánc stratégiai célja, hogy előnyben részesítse a magyar termelők áruit, így is javítva a magyar dinnyeágazat helyzetét.
Ezek a világ legszebb benzinkútjai
A Lidl vásárlói pedig egyre jobban keresik a magyar termelők áruit: 2016-ban az előző évihez képest összességében 20 százalékkal értékesített több magyar dinnyét az áruházlánc. Az összesen eladott 8388 tonna gyümölcsből itthon 5788 tonna, a külpiacokon 2600 tonna fogyott. A 2015-ös szezonban összesen 7050 tonna dinnyét értékesített Magyarországon és külföldön a Lidl.
A görögdinnye iránti kereslet közel 30 százalékkal nőtt, az igazi slágernek pedig a magszegény görögdinnye bizonyult a vásárlók körében: ebből a gyümölcsből egy év alatt 110 százalékkal értékesített többet az áruházlánc.
"A Lidl Magyarország stratégiai megfontolásból a dinnyeszezonban évek óta 100 százalékban magyar beszállítókkal dolgozik, akiknek külpiacainkon is lehetőségük van áruik értékesítésére. Az áruházlánc számára kiemelten fontos a magyar dinnyetermelők támogatása, akik a fogyasztói elvárásoknak megfelelve évről évre kiváló minőségű termékeket biztosítanak vásárlóinknak" – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.