A hamarosan érkező új Volvo XC90 lesz a gyár első olyan típusa a 2010-es tulajdonosváltás óta, amely nem csak, hogy egy teljesen új platformra épül, de már nem lesznek benne a korábbi tulajdonos, Ford alkatrészei sem. Így nem meglepő, hogy az anyacég Geely presztízskérdést csinál a terepjáró sikeréből, hiszen bár a V40 is 2012-ben, kínai irányítás alatt jelent meg, mégis az XC90-est tekinti az első saját modelljének.
Ezen túl persze az is fontos a cégnek, hogy a Volvo felzárkózzon a három német prémiummárkához, és 2020-ig elérje az évi 800 ezres értékesítési volument és a 8 százalékos profitrátát. Li Shufu, a Geely tulajdonosa szerint a Volvo végre visszaszerezheti azt a pozícióját, amelyet az '50-es és '60-as években birtokolt – írja az Autonews.
A cég ezért nem bízza a véletlenre csúcsmodellje sikerét: beépítenek a kocsiba egy, a többi autó mozgását elemző rendszert, elektromotor és az Apple, illetve Android telefonokkal is kompatibilis központi érintőkijelző.
Olvasson többet a Volvo történetéről!
Tudta, hogy a Volvo létrehozásának gondolata egy rákvacsorán fogalmazódott meg?
Ismeretes, hogy a Volvo személyautó üzletága még 1999-ben került eladósorba, mikor a Volvo AB úgy döntött, hogy inkább a teherautók és a munkagépek gyártására fókuszál. A Ford akkor 6,45 milliárd dollárt fizetett a cégért, de 2010-ben a válságot követően már csak 1,8 milliárdért tudta továbbadni a Geely-nek.
A Volvo értékesítési volumene 2013-ban megközelítette a 428 ezret és idén a várakozások szerint 10 százalékkal növekedhet. Az autógyár legjobb évében, 2007-ben 458 ezer kocsit adott el. 2004-ben az amerikai piacon 0,8 százalékos részesedést értek el, most 0,3 százalékon állnak. Az öreg kontinensen jelentősebb a gyár piaci súlya, 2 százalék alatt állt az elmúlt 3 évben.
Az elődmodellt egyébként a kínai Daquing üzemében tovább gyártják és a helyi piacon XC90 Classic néven árusítják majd. A 12 éves modellciklust megért korábbi terepjáróról korábban mi is írtunk.
Szász Péter
mfor.hu