2p

Bár a Volvo a 2010-es tulajdonosváltás óta is mutatott be új modellt, mégis a hamarosan érkező XC90-est tartják a gyár első ízig-vérig kínai kocsijának.

A hamarosan érkező új Volvo XC90 lesz a gyár első olyan típusa a 2010-es tulajdonosváltás óta, amely nem csak, hogy egy teljesen új platformra épül, de már nem lesznek benne a korábbi tulajdonos, Ford alkatrészei sem. Így nem meglepő, hogy az anyacég Geely presztízskérdést csinál a terepjáró sikeréből, hiszen bár a V40 is 2012-ben, kínai irányítás alatt jelent meg, mégis az XC90-est tekinti az első saját modelljének.

Ezen túl persze az is fontos a cégnek, hogy a Volvo felzárkózzon a három német prémiummárkához, és 2020-ig elérje az évi 800 ezres értékesítési volument és a 8 százalékos profitrátát. Li Shufu, a Geely tulajdonosa szerint a Volvo végre visszaszerezheti azt a pozícióját, amelyet az '50-es és '60-as években birtokolt – írja az Autonews.

A cég ezért nem bízza a véletlenre csúcsmodellje sikerét: beépítenek a kocsiba egy, a többi autó mozgását elemző rendszert, elektromotor és az Apple, illetve Android telefonokkal is kompatibilis központi érintőkijelző.

Olvasson többet a Volvo történetéről!
Tudta, hogy a Volvo létrehozásának gondolata egy rákvacsorán fogalmazódott meg?

Ismeretes, hogy a Volvo személyautó üzletága még 1999-ben került eladósorba, mikor a Volvo AB úgy döntött, hogy inkább a teherautók és a munkagépek gyártására fókuszál. A Ford akkor 6,45 milliárd dollárt fizetett a cégért, de 2010-ben a válságot követően már csak 1,8 milliárdért tudta továbbadni a Geely-nek.

A Volvo értékesítési volumene 2013-ban megközelítette a 428 ezret és idén a várakozások szerint 10 százalékkal növekedhet. Az autógyár legjobb évében, 2007-ben 458 ezer kocsit adott el. 2004-ben az amerikai piacon 0,8 százalékos részesedést értek el, most 0,3 százalékon állnak. Az öreg kontinensen jelentősebb a gyár piaci súlya, 2 százalék alatt állt az elmúlt 3 évben.

Az elődmodellt egyébként a kínai Daquing üzemében tovább gyártják és a helyi piacon XC90 Classic néven árusítják majd. A 12 éves modellciklust megért korábbi terepjáróról korábban mi is írtunk.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!