Az elmúlt napok legérdekesebb tévés híre szerint az RTL Klub jövő tavasszal ismét útjára indítja a Csillag születik című tehetségkutatót. A műsorra immár lehet jelentkezni, nagy kérdés, hogy milyen merítése lesz a szerkesztőknek. Ahogy az is érdekes lesz, milyen irányba próbálják elvinni a programot. Az újabb tehetséges énekesek felfedezése egyre nehezebb, az elmúlt években elképesztő számokat hozó X-Faktor (ugyan még mindig utcahosszal vezeti a mezőny előtt, de) már a korábbi teljesítményét nem tudja megismételni. Hasonló volt a helyzet a Csillag születik legutóbbi szériája esetén is, amikor nem sikerült csúcsra járatni a műsort, és az évad során lefele mutató trend jellemezte a nézettséget, ami csak a fináléra ugrott meg.
Az alternatívák ugyanakkor korlátosak, hiszen a csatorna az általa felépített arcot szeretné használni, de egy mesemondóval (Utasi Árpi), vagy egy népdalénekessel (Mészáros János Elek) nagyon nehéz a bulvárlapokat megtölteni, és a magazinműsorokban szirupos történetekkel szórakoztatni a nagyérdemű közönséget. Az nem kérdés, hogy a fiatal magyar előadóművészek ki tudnak rukkolni színvonalas produkciókkal, amire a legjobb példa talán az Attracion árnyékszínház, mely a Csillag születiknél jóval nagyobb merítésből dolgozó Britain's got talent tehetségkutatóban diadalmaskodott. A kérdés inkább az, hogy ezek közül melyek lesznek azok, amelyben az RTL Klub szerkesztői is fantáiát látnak, a hazai közönség ízlésével is találkozik, és nem mellesleg hétről-hétre lehet frissíteni.
A Csillag születik reaktiválásában egyébként az is közre játszhatott, hogy tavaszra egy új sajátgyártású műsort tervezett az RTL Klub, melynek megvásárolta a licencét is. Ez azonban (jogilag nem, de) formátumát tekintve megegyezik a TV2 Sztárban sztár címmel most futó műsorával. A piacvezető csatorna döntéshozói szerint pedig a nézők számára valószínűleg nem lenne jó üzenete, ha jellegében igen hasonló produkcióval rukkolnának elő, így maradt a korábban már bevált formátum, a Csillag születik.
A jelenleg is futó programok közül a sajátgyártású műsorokra vesztegetnénk még néhány szót. Ugyan nem egyszerre, de némi időbeni átfedéssel látható hétköznap esténként az Édes élet, és az Éjjel-nappal Budapest. A nézőszámot és a közönségarányt tekintve is az RTL Klub műsora számít sikeresebbnek, ugyanakkor a TV2 mélybulvár műsora, az Édes élet egyre többeket érdekel. A közös idősávokat tekintve a múlt héten már csak három győzelme volt az ÉNB-nek, miközben kétszer alulmaradt (egy félórás idősávot tekintve) a műsor.
A megírt forgatókönyvvel dolgozó valóságshow sikere tükröződik a nézettségi adatokban is, hiszen a TV2 faragni tudott hátrányán. Igaz, a főműsoridőt tekintve a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub most is minden estét behúzott. A 45. héten a piacvezető közönségaránya átlagosan 25,6 míg a TV2-é 15,9 százalék lett. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött ezúttal kevésbé voltak sikeresek a közepes adók, a Cool (5,5% SHR), és a F+ (4,5% SHR) is elmaradt szokásos számaitól. A Viasat3 (3,8% SHR) az egy héttel korábbi közönségarányát hozta, ahogy az M1 (3,4% SHR) sem tudott ezúttal sem értékelhetően előre lépni.
Napi bontásban végigfutva az esti műsorokon azt láthatjuk, hogy hétfőn az RTL Klub sorozatai (Dr. Csont, CSI) uralták a képernyőket, a TV2 krimijei, az NCIS és az NCIS: Los Angeles továbbra sem tudnak mellettük labdába rúgni. Kedden az egy héttel korábbi számaitól jócskán elmaradt a Mentalista, míg a Döglött akták már kifejezetten gyenge közönségrány mellett ment az RTL-en. Más kérdés, hogy a TV2-n vetített Egy szoknya, egy nadrág sem mozgatta meg a nézők nagy tömegét. Szerda este ismét a Szulejmánt nézte a többség, ugyanakkor kicsit javítani tudott a Stephen King könyvből készült Búra alatt című sorozat.
Csütörtökön mindkét csatorna akciófilmmel készült, melyek közül az RTL-es Kardhalat választották többen, igaz a TV2 filmje, a Halálos iramban is elérte a csatorna átlagos közönségarányát. Pénteken a Sztárban sztár ezúttal vesztett a korábbi rekordot jelentő közönységarányából, ám így is simán lelépte a Miami helyszínelők című sorozatot. Egy fecske azonban nem csinált nyarat, a főműsoridőt így is az RTL nyerte összességében.
Szombaton az X-Faktort nézte minden negyedik ember, aki a tévézést válaszotta aznap este, így hiába készült a TV2 a Halálos iramba széria egy látványos darabjával, sok esélye nem volt. Vasárnap kicsit jobban szerepelt a TV2, a Transformers közönségaránya ugyanis bőven meghaladta a csatorna átlagát. A többség a hét utolsó napján is az RTL Klubot nézte az X-Faktor alatt, ugyanakkor a Vundersőn és zuperszexi már elmaradt az akciófilm közönségarányától.
mfor.hu