Hosszú időn keresztül a leghatékonyabban reklámozó sportemberek listáját Tiger Woods vezette, aki az első kiemelkedő színes bőrű golfozó. Most a kosárlabda-mágus Jordan vette át a vezetést. Míg a piackutatás válaszadóinak 5 százaléka mondta azt, Tiger Woods hatására venne meg egy adott terméket, 10 százaléka döntött Michael Jordan mellet. A lista legnagyobb változása Kobe Bryant detronizálása, a nemi erőszakkal megvádolt sportoló tavaly még a harmadik legnépszerűbb volt a reklámozók körében. Az ellene felmerült vádak kapcsán természetesen egy cég sem tartja kívánatos reklámhordozónak.
A sportolók bevétele az összeállítás szerint összhangban van a listán elfoglalt helyükkel. A legtöbbet a korábbi listavezető Woods keresi, éves jövedelmét 100 millió dollárosra becsülik. A tízes lista második felébe tartozó sportolók évente 10-15 millió dollár jövedelemhez jutnak a szponzoroktól. Ez alól az amerikai kosárlabda ligában, az NBA-ben idén bemutatkozó Lebron James kivétel, akit a jövő sztárjának kiáltottak ki, és ez már most tükröződik a jövedelmében.
Kapcsolódó anyagok
1,4 milliárd a kedvenceknek
Tovább tart a cipőháború
Milliók a szponzoroktól
Jordan jobb, mint Kurnyikova
Az amerikai piac szereplői továbbra is Michael Jordant tartják a legjobb reklámhordozónak. Az Advertising Age és a Knowledge Network vizsgálatának adatai szerint a kosárlabda-sztár vezeti a tíz leghatékonyabban reklámozó sportoló híresség listáját.