A frissített változatban eltörlik a suriname-i Blue Wing Airlines elleni működési tilalmat, valamint a Pakistan International Airlines (PIA) elleni működési korlátozást. Az új lista a régi helyébe lép és azonnal elérhető a bizottság internetes honlapján.
Jacques Barrot, a bizottság közlekedésért felelős alelnöke elmondta: "A lista most elkészült legutóbbi frissítése jól rávilágít arra, hogy ha a légitársaságok gyors és megfelelő korrekciós intézkedéseket tesznek a biztonsági előírásoknak való megfelelés érdekében, akkor gyorsan lekerülhetnek a listáról. Továbbá azt is jól példázza, hogy a lista ahelyett, hogy büntető jelleget öltene, egyre inkább a repülésbiztonságot elősegítő, megelőző eszközzé válik."
A mostani frissítés kapcsán figyelmet érdemel még a Bizottság és egyes országok között a légi fuvarozók biztonsági teljesítményének témájában kialakult folyamatos párbeszéd. Például a biztonsági előírások betartásában bekövetkezett bizonyított javulást követően a bizottság szorosan nyomon fog követni, illetve ellenőrizni fog több olyan orosz légitársaságot, amelyekre az orosz hatóságok működési korlátozásokat szabtak ki.
Ezen kívül a lista most elkészült frissített változatában erőfeszítéseikért elismerést kapnak Indonézia, Irán, Ukrajna és Angola polgári légi közlekedési hatóságai, hiszen sokat javult az ezekben az országokban általuk biztosított repülésbiztonsági felügyelet színvonala.
A lista frissített változata különös figyelmet szentel a TAAG Angola Airlines, a Mahan Air és a Ukrainian Mediterranean Airlines légitársaságnak, mert azok jelentős előrelépést tettek biztonsági hiányosságaik megszüntetése irányába. Ugyanakkor, mivel ezekben az esetekben még mindig jelentős biztonsági hiányosságokat kell kiküszöbölni, a bizottság úgy döntött, hogy az említett légitársaságokat még korai volna törölni a közösségi listáról.
Így a most frissített közösségi lista nyolc egyéni fuvarozót tartalmaz: ezek, valamint Egyenlítői-Guinea, Indonézia, a Kirgiz Köztársaság, Libéria, Sierra Leone, Szváziföld és a Kongói Demokratikus Köztársaság (egy kivételével) összes légitársaságának Európai Unión belüli működését teljesen korlátozzák. Három légitársaság esetében pedig meghatározott légi járművekre vonatkozó működési korlátozást léptettek életbe.