A tilalmakat a szabadtéri reklámhordozóknál 2002. január elsejétől kell alkalmazni.
Az erre vonatkozó tilalom alól a gazdasági miniszter felmentést adhat, "világszintű motorsport-rendezvény vonatkozásában, különös méltánylást érdemlő esetben, kérelemre, meghatározott időre".
A reklámtörvény módosítása még 2001 március elsején lépett hatályba, amelyet még tavaly december 19-én fogadott el a parlament. Nagy Péter, a Magyar Reklámszövetség főtitkára az MTI kérdésére elmondta: az Európai Unió tagállamaiban általában nem tiltott a dohányáruk reklámja.
Az unióban ráadásul több éves felkészülési időt adtak a dohányipari társaságoknak, míg Magyarországon mintegy három hónap alatt vezetik be a törvényt - tette hozzá a főtitkár.
Patai András, a Magyar Dohányipari Szövetség elnöke kijelentette: tavaly a dohányipari cégek csaknem 3 milliárd forintot költöttek hirdetésre. Ennek mintegy egyharmadát a sajtóban megjelent reklámokra fordították. Hangsúlyozta: a szabályozás életbe lépésével megmerevedik a piac, nehezebb lesz az új termékeket bevezetni. Mint mondta, a rendelet nem ösztönzi a gyártókat termékfejlesztésre sem.
Jövő év elején lép hatályba a dohányáruk reklámjának teljes tilalma
Hatályba lépett a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény módosításának az a szakasza, amely a dohányáruk hirdetését tiltja.