2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hatályba lépett a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény módosításának az a szakasza, amely a dohányáruk hirdetését tiltja.

A tilalmakat a szabadtéri reklámhordozóknál 2002. január elsejétől kell alkalmazni.

Az erre vonatkozó tilalom alól a gazdasági miniszter felmentést adhat, "világszintű motorsport-rendezvény vonatkozásában, különös méltánylást érdemlő esetben, kérelemre, meghatározott időre".

A reklámtörvény módosítása még 2001 március elsején lépett hatályba, amelyet még tavaly december 19-én fogadott el a parlament. Nagy Péter, a Magyar Reklámszövetség főtitkára az MTI kérdésére elmondta: az Európai Unió tagállamaiban általában nem tiltott a dohányáruk reklámja.

Az unióban ráadásul több éves felkészülési időt adtak a dohányipari társaságoknak, míg Magyarországon mintegy három hónap alatt vezetik be a törvényt - tette hozzá a főtitkár.

Patai András, a Magyar Dohányipari Szövetség elnöke kijelentette: tavaly a dohányipari cégek csaknem 3 milliárd forintot költöttek hirdetésre. Ennek mintegy egyharmadát a sajtóban megjelent reklámokra fordították. Hangsúlyozta: a szabályozás életbe lépésével megmerevedik a piac, nehezebb lesz az új termékeket bevezetni. Mint mondta, a rendelet nem ösztönzi a gyártókat termékfejlesztésre sem.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!