3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Valószínűleg jövő év végére alakulhat meg a MÁV és a Volánok közös holdingja. Az érintettek nagyrészt pozitívan fogadták a tervet, és a szakszervezetek sem ágálnak ellene - legalábbis egyelőre. Mfor.hu háttér.

Várhatóan jövő év vége körül alakul meg a MÁV és a Volánok alkotta holding, mondta el kedden Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára.

Szerinte elvárás, hogy a holdingon belül érvényesüljön a vasút előnye - a busztársaságok "ráhordó" járatokkal biztosítják majd a MÁV megfelelő kihasználtságát. Hozzátette azt is, hogy a költségekben megtakarítást kell elérni.

Szarvas: jól járhat a MÁV


Az államtitkár nyilatkozata alapján nem csoda, hogy a MÁV-vezetés pozitívan viszonyul a holdinggá szervezéshez - Szarvas Ferenc szerint ezáltal javulnak a vasúttársaság pozíciói. A MÁV elnök-vezérigazgatója kiemelte azt is, hogy a vasúti- és a buszközlekedésnek nem egymással, hanem az egyéni közlekedéssel - tehát az autóval - kell versenyeznie.
   
Szarvas szerint egyébként a MÁV adósságának rendezése nem feltétele a holdingba szerveződésnek, ugyanakkor elismerte, hogy ezt a kérdést rendezni kell.

Ésszerű törekvésről beszél a Volán-vezér


Meglepetésre Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója sem berzenkedett a holdingba tömörülés ellen. Szerinte a  menetrend szerinti helyközi közlekedésben az állami vagyonkezelés egységesítése ésszerű és racionális törekvés, mert ezen keresztül egységes feltétel- és követelményrendszer valósítható meg.

Ráadásul a holding lehetővé teszi, hogy célkitűzésként fogalmazódjon meg az utazási igények jobb kielégítése, a működés hatékonyságának javítása, valamint a forgalomszervezésben lehetőség nyílik az ésszerű megoldások preferálására, mondta el Saslics az MTI-nek.

MSZOSZ: racionális lépés

Egyelőre a szakszervezetek sem bírálják a tervet. Pataky Péter, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségének (MSZOSZ) elnöke szerint ez racionális lépés - indokolatlan ugyanis, hogy olyan sok Volán társaság legyen, mint amennyi jelenleg van.

Borsik János, az Autonóm Szakszervezetek Szövetségének elnöke pedig a távirati irodának úgy nyilatkozott: nagyon bonyolult kérdés, hogyan lehet több közlekedési vállalatot egy holdingba összeszervezni, és ennek részletei sincsenek egyelőre kidolgozva.

Orbán: kisebb lesz a bürokrácia   

Mint ismert, Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn jelentette be a Parlamentben, hogy közös holdingba tömörítik a Volánokat és a MÁV-ot, valamint kialakítják "a BKV-val való együttműködés mindkét felet kielégítő módozatát".

A miniszterelnök szerint ez egyrészt lehetővé teszi a közérdek erősebb érvényesítését, másrészt - a kisebb bürokrácia révén - azonnali költségmegtakarítást is eredményez ezeknél a hatalmas állami, önkormányzati cégeknél.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!