Csen Tö-ming (Chen Deming) szerint a belső piacokon a szórakoztatóipar, a lakáspiac és a turizmus részesedése fog növekedni a legjelentősebben.
"Mint a világ leggyorsabban növekvő vásárlói piaca, Kína vezető helyen áll a mobiltelefon eladásokat, a belföldi turizmust és a szélessávú internetkapcsolattal rendelkező háztartások terjedését tekintve" - hangsúlyozta a kereskedelmi miniszter. Hozzátette, hogy Kína a világ második legnagyobb arany és a gépjármű vásárlója, illetve eladója. Luxuscikkek fogyasztását tekintve pedig a világ legnépesebb országa a harmadik helyen áll.
Az egy főre jutó nemzeti össztermék (GDP) tavaly elérte a 2456 dollárt, és első ízben fordult elő, hogy a lakossági fogyasztás a befektetéseknél nagyobb részben járult hozzá Kína gazdasági növekedéséhez.
Az elmúlt öt év során mintegy 13,1 százalékos volt Kína fogyasztói növekedése, ha ez a tendencia csak évi 10 százalékon marad, 2020-ra a fogyasztói piac meghaladja a 30 ezer milliárd jüant (4380 milliárd dollárt).
Csen Tö-ming számításai szerint a világ luxustermék piacát 2014-re mintegy 23 százalékos részesedéssel Kína uralja majd. 2015-re a külföldre irányuló lakossági turizmus terén a világ negyedik legnagyobb országává válik.
Ázsiában jelenleg Japán után a második legnagyobb fogyasztói piaccal Kína rendelkezik. Ez a rangsor a Boston Consulting Group tanácsadó-elemző cég 2007-es jelentése szerint 2015-re változik meg, amikorra nagy valószínűséggel az Egyesült Államok után Kína lesz a világ második legnagyobb fogyasztói piaccal rendelkező országa.