Hosszú egyeztetési folyamat után jelent meg a bor forgalomba hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló miniszteri rendelet. Ezzel lehetővé vált a borágazat két legfontosabb célfeladatának finanszírozása: a jövedéki adót felváltó, literenkénti 8 forintos járulékot a minőség-ellenőrzés fejlesztésére és közösségi bormarketingre fordíthatják az ágazatban.
A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) által évente közel kétmilliárd forintra becsült járulékbevétel negyven százaléka a minőség-ellenőrzés feladatát ellátó Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalhoz kerül, a fennmaradó 60 százalék felhasználását pedig a Magyar Bormarketing Kht. és az agrártárca által a közeljövőben közösen létrehozandó Bormarketing Bizottság irányítja majd.
A járulékot utólagosan, évente két alkalommal - a jövedéki elszámoláshoz kötve - augusztus illetve december 15-ig kötelesek megfizetni a borászatok. A rendelet szerint a fizetési kötelezettség első ízben a 2007. augusztus 1. és november 30. közötti időszakra vonatkozik. Ennek megfelelően 2008 elején áll majd rendelkezésre először számottevő forrás - a jelenleg még véglegesítésre váró - bormarketing stratégiában kijelölt programok finanszírozására.
A jogszabály életbelépésével véget ért a Magyar Bormarketing Kht. által kezdeményezett úgynevezett egy forintos kampány. Ennek a példaértékű összefogásnak a keretében a hazai borászatok az év elejétől önkéntes alapon, a forgalomba hozott boraik után literenként egy forintot fizetve támogathatták a közösségi bormarketing ügyét. A kampány során összegyűlt több millió forintnyi forrást a közösségi bormarketing elindításához szükséges szakmai feladatokra fordítja a kht.