2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jövőre indulhat a közösségi bormarketing, megjelent ugyanis a nyolc forintos literenkénti járulék felhasználását lehetővé tévő miniszteri rendelet - tájékoztatta Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője az MTI-t.

Hosszú egyeztetési folyamat után jelent meg a bor forgalomba hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló miniszteri rendelet. Ezzel lehetővé vált a borágazat két legfontosabb célfeladatának finanszírozása: a jövedéki adót felváltó, literenkénti 8 forintos járulékot a minőség-ellenőrzés fejlesztésére és közösségi bormarketingre fordíthatják az ágazatban.

A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) által évente közel kétmilliárd forintra becsült járulékbevétel negyven százaléka a minőség-ellenőrzés feladatát ellátó Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalhoz kerül, a fennmaradó 60 százalék felhasználását pedig a Magyar Bormarketing Kht. és az agrártárca által a közeljövőben közösen létrehozandó Bormarketing Bizottság irányítja majd.

A járulékot utólagosan, évente két alkalommal - a jövedéki elszámoláshoz kötve - augusztus illetve december 15-ig kötelesek megfizetni a borászatok. A rendelet szerint a fizetési kötelezettség első ízben a 2007. augusztus 1. és november 30. közötti időszakra vonatkozik. Ennek megfelelően 2008 elején áll majd rendelkezésre először számottevő forrás - a jelenleg még véglegesítésre váró - bormarketing stratégiában kijelölt programok finanszírozására.

A jogszabály életbelépésével véget ért a Magyar Bormarketing Kht. által kezdeményezett úgynevezett egy forintos kampány. Ennek a példaértékű összefogásnak a keretében a hazai borászatok az év elejétől önkéntes alapon, a forgalomba hozott boraik után literenként egy forintot fizetve támogathatták a közösségi bormarketing ügyét. A kampány során összegyűlt több millió forintnyi forrást a közösségi bormarketing elindításához szükséges szakmai feladatokra fordítja a kht.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!