Pogácsás Tibor emlékeztetett, hogy a kormány módosított eredeti elképzelésén, így új nyomvonalon valósul meg a kétszer kétsávos, leállósávval rendelkező gyorsforgalmi út, amely az üllői csomóponttól Albertirsa északi részéig tart majd.
Az épülő útszakasz Monor, Monorierdő és Pilis közlekedését tehermentesíti majd.
Az útszakaszon Monornál két, Pilisnél egy lehajtó épül, Albertirsánál új csomópont jön létre.
Felidézte: az eredetileg is gyorsforgalminak tervezett, majd időközben autópályává minősített út megkapta a szükséges engedélyeket, a gyorsforgalmi úthoz való visszatérés miatt azonban új engedélyekre van szükség. Hozzátette: az áttervezés már elkezdődött, a várakozások szerint 2016-ban elindulhat a kisajátítás, illetve a régészeti feltárás, ezt követően pedig az építkezés. A remények szerint 2018-19-re elkészül az út.
A beruházás térségre gyakorolt hatásáról szólva kiemelte: mind közlekedési, mind gazdasági szempontból fontos előrelépést jelent, hiszen csökkenti az átmenő forgalom okozta terhelését, és hozzájárul gazdasági megerősödéséhez.
Czerván György, a nagykátai térség országgyűlési képviselője kiemelte: a beruházástól a munkanélküliség helyzetének javulását várja, ami a megyének ebben a részében különösen fontos. Hangsúlyozta, hogy a gyorsforgalmi út jelentősen segíti majd a munkába járást, és növeli a beruházási kedvet.
A hazai forrásból megvalósuló építkezés költsége a becslések szerint 60 és 75 milliárd forint között várható.
MTI