A globális gazdasági visszaesés tavalyi kezdete óta a vállalati szektor költségcsökkentési kényszer keretében kevesebb irodai berendezést vásárol és meglévő berendezéseit is alacsonyabb papírfelhasználással működteti, ami jelentős mértékben megterhelte az irodai berendezés gyártó ágazat eredményességét.
A vállalatok keresletének súlypontja áthelyeződött a többfunkciós printerekre (multi-functional printers, MFPs), fénymásoló, nyomtató, szkenner és fax feladatokat egy berendezésben egyesítő készülékekre.
A Canon az elmúlt hónapban jelentette be tervét a holland Océ fénymásolós és printer gyártó vállalat felvásárlására 730 millió euróért és megkezdte egyúttal MFP készülékek szállítását a Hewlett-Packardnak.
A Canon és az Océ termékei között igen kevés az átfedés: miközben a Canon a kis- és középkategóriás irodai berendezésekre szakosodott, az Océ felső kategóriás nagyteljesítményű, valamint reklám célokra alkalmazható plakát méretű nyomtatókat gyárt. A tervezett egyesülés megerősítené a Canon piaci pozícióját és jobb versenyhelyzetbe hozná konkurenseivel, a Xerox Corp, a Konica Minolta Holdings és a Ricoh vállalatokkal szemben.
Versenytársa, a Ricoh Co. Ltd. felvásárolta az amerikai Ikon Office Solutions irodai berendezés forgalmazó vállalatot 1,6 milliárd dollárért, súlyos csapást mérve a korábban az Ikon által forgalmazott termékek 60 százalékát szállító Canonra.
A 2008 szeptemberében kitört "Lehmann-sokk" pénzügyi válság legnehezebb periódusa 2009 első negyedéve volt az iparág legtöbb vállalata számára.
"Meg vagyok győződve róla, hogy idei felkészülésünk jövőre meghozza gyümölcsét" - mondta Tsuneji Uchida.
Az Océ felvásárlásához szükséges forgóeszközök miatt az osztalék esetleges csökkentésével kapcsolatban a piacon elterjedt aggodalmak eloszlatása céljából az elnök hangoztatta, hogy a Canon stabil osztalék fizetési gyakorlatot követ a továbbiakban is.
Az interjú megjelenését követően nem sokkal a Canon be is jelentette részvényenkénti 55 jenes, az előző évivel megegyező éves osztalék fizetési szándékát.
A Canon, a világ legnagyobb digitális kamera gyártója élénk keresletnek örvendhet az amerikai ünnepi szezon kezdete óta. "Karácsonyi eladásaink kiábrándítóak voltak tavaly, de az idén már élénk keresletet tapasztalunk az amerikai piacon, egyes esetekben a 2007-es robusztus digitális fényképezőgép forgalmat megközelítő adatokkal" - mondta az elnök.