A több éve a magyar piacra készülő német cég most végleg elszánta magát - mondta a Világgazdaságnak Geoffroy Peuch, a Nordsee sajtószóvivője. A tavaly 357 millió eurós forgalmat elérő társaság első éttermét Budapesten nyitja meg, a pontos hely és időpont azonban még nem ismert. A további tervekkel kapcsolatban a Világgazdaság kérdésére a Nordsee szóvivője elmondta, hogy később az ország több nagyobb városában is megjelennének. A vidéki helyszínekről azonban egyelőre nem tudott konkrét információkkal szolgálni. Tényként kezelte viszont, hogy a Magyarországon megnyíló éttermeik üzlethelyiségeit bérelni fogják, és partnerek bevonásával üzemeltetik. A sajtóreferens hangsúlyozta, hogy üzleteik nem franchise-rendszerben működnének.
A több mint hatezer alkalmazottat foglalkoztató cég az egyik legnagyobb európai étteremláncot üzemelteti, ennek ellenére nem lesz könnyű helyzetben, ha a magyar piacon teret szeretne hódítani, mivel idehaza mintegy százharminc gyorskiszolgáló étterem működik. A legtöbbet, közel kilencvenet a McDonalds tudhat magáénak, de szintén erős pozíciói vannak az olcsóbb kategóriájú hálózatok között a Burger Kingnek. A magasabb árszínvonalat képviselő Subway 2004-ben lépett a magyar piacra; a vállalat honlapja szerint jelenleg hét étteremmel üzemel. A Nordsee azt reméli, hogy a nagy versenytársaktól eltérő kínálata (főleg tengeri halak, ezekből készült saláták stb.) megfelelő megkülönböztető erő lesz, illetve feltűnése az újdonság erejével hat majd Magyarországon.

A Nordsee a régióban legutoljára tavaly fektetett be, ennek eredményeképpen Szlovéniában és Csehországban már működnek éttermei. A Németországban, Ausztriában és Svájcban 424 éttermet üzemeltető cég a tavalyi forgalmát 2006-ban 3,5 százalékkal szeretné felülmúlni.
A cég portékáját három boltrendszerben kínálja: az étterem és az úgynevezett snack üzletek mellett büféjellegűekbe is várja vendégeit, akik átlagosan négy és hét euró között fizetnek egy menüért - írja a Világgazdaság.