2p

A 2008 nyarára elkészülő autópályaszakaszok átadásával jövőre Nyíregyházáról sztrádán mehetünk Horvátországba vagy Szlovéniába, írja a Napi Gazdaság.

A Görbeháza-Nyíregyháza szakasznak eredetileg tavaly év végére kellett volna elkészülnie, a Görbeháza-Debrecen közötti szakasszal egy időben, ám míg az előbbinél nem sikerült tartani a határidőt, a másodiknál igen. Ez utóbbi, 35,3 kilométer hosszú pályaszakaszt és a hozzá tartozó 22 alul- és felüljárót nettó 68,7 milliárd forintért építette meg a Strabag Építő Zrt.

A kőröshegyi híd időközi áttervezése miatt szintén csúszott az M7-es Zamárdi-Balatonszárszó közötti szakaszának átadása is, ám várhatóan augusztus 8-án ez is megtörténik. Az áttervezés eredményeként megépült szakasz mintegy kétmilliárd forinttal kerül többe az eredetileg tervezettnél, a Görbeháza-Nyíregyháza szakasz ára nem emelkedett a csúszás miatt.

Szintén tavaly kellett volna elkészülnie az M7-es Nagykanizsa-Becsehely közötti szakaszának is, ám ennek egyelőre csak a Sormás-Becsehely közötti hat kilométeres szakaszát tudták felavatni 2006-ban. A maradék 12 kilométeres szakaszt augusztus 24-én adják át. A Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti 35,5 kilométeres szakasznak 2008. május 31-ére kell elkészülnie, ennek beruházási költsége 43,8 milliárd forint.

Jövő nyárra készül el az M7-es Letenye-országhatár közötti egy kilométeres szakasza is, valamint a Mura-híd Horvátország és Magyarország között. 2008 nyarán tehát Nyíregyházáról vagy Debrecenből végig sztrádán lehet majd eljutni Horvátországba vagy Szlovéniába, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!