Kovács András kiemelte: arra számítanak, hogy 2010 második felében 10-20 százalékkal nőhet az értékesítés. A VW haszonjárműveiből az idén az első tíz hónapban 1170 darabot adtak el, ez 14,9 százalékos piaci részesedésnek felel meg, amellyel a VW a harmadik helyen áll a márkák között a magyar piacon.
Tavaly ugyanebben az időszakban még 2362 tehergépjárművet adtak el, míg az év egészében 2800 darabot. A válság a tehergépjárműveknél tavaly az év második felében még nem érződött jelentősen, csak az értékesítés növekedése tört meg, de nem esett vissza, hiszen 2007-ben, a válság előtt 2857 teherautót adott el a Volkswagen. Piaci részesedése akkor 14 százalék volt.
Kovács András szerint az értékesítés visszaesése arra utal, hogy a hazai piacon a vállalkozások optimizmusa még nem tért vissza, nem mernek beruházni, és nehezen jutnak hitelhez. Beszámolt arról, hogy terjed az operatív lízing a haszonjármű-értékesítésben, erre reagálva a VW haszonjárműveire teljes körű lízingterméket dolgozott ki a Porsche Lízing - jegyezte meg.
A VW Haszonjárművek a héten megkezdte legismertebb modellje, az új, "ráncfelvarráson" átesett Transporter értékesítését. A hatvan évvel ezelőtt konstruált jármű ötödik generációja a cég volumenmodellje, Magyarországon az idén már 438-at adtak el az elődből.
Kovács András szerint az új modellel együtt az idei év végéig összesen mintegy 600 jármű kelhet el, és a jövő évben is 600-700 eladásában bíznak. Tavaly még csaknem 1000 Transportert vettek meg Magyarországon.
MTI/Menedzsment Fórum