2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megkezdi munkáját a MÁV Zrt. önálló személyszállítási üzletágából létrejövő MÁV Start Zrt. július elsején - hangzott el a MÁV Zrt. vezetőinek sajtótájékoztatóján.

Heinczinger István, a vasúttársaság vezérigazgatója elmondta, hogy az önálló társaság portfóliójába kerülnek egyebek között a villany- és dízelmotorvonatok, a vasúti kocsik és az ezeket finanszírozó hitelek. Emlékeztetett arra, hogy folyamatban van a személyszállítás apportlistájának összeállításához szükséges vagyonértékelés. Elhangzott: most szerzik be az engedélyeket a személyszállítási társaság indításához.

Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. elnöke szerint elindul a modellváltás a vasúttársaságnál. Ennek egyik fontos állomása volt a MÁV Cargo önállóvá válása, és további divíziók létrejötte.

Kamarás Miklós úgy vélte, hogy a MÁV Cargo privatizációs pályázati kiírása várhatóan május végén jelenik meg. A tervek szerint kétfordulós nemzetközi pályázatot írnak ki, és az év végéig befejeződik a tranzakció. Az elnök elmondta, hogy a MÁV Cargo részvényeinek értékesítésére a privatizációs törvény ugyan nem vonatkozik, de annak szabályait követni fogják.

Kamarás Miklós kitért a vagyongazdálkodás fontosságára. Elmondta: a MÁV-nál mintegy négyszázmilliárd forint könyvszerinti értékű ingatlan vagyon van, ebből 130 milliárd saját tulajdona. Az eddigi felmérések szerint sok a feleslegesen

lekötött tőkeelem ebben a vagyonban. A fejlesztési elgondolások megvalósításához szükség van ezeknek a felszabadítására, hasznosítására.

Heinczinger István hangsúlyozta, a modellváltás azt is jelenti, hogy felmérik a piaci igényeket, és ehhez igazítják a finanszírozást. A vezérigazgató szerint ez év júliusáig meg kell hozni azokat a tulajdonosi döntéseket, amelyek ahhoz szükségesek, hogy 2008. január elsejétől a MÁV holdingszerűen működjön.

Kérdésre válaszolva Sipos Sándor, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy jövőre realitása lehet egy 300-400 millió eurós vasúti kötvénykibocsátásnak fejlesztési források bevonására.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!