A társaság szerint a jogszabályok kimondják, hogy a közútkezelő szervezetek vagy az általuk megbízott cégek jogosultak az útdíj és a pótdíj beszedésére, és az ehhez szükséges személyes adatok kezelésére. Ez alapján jutott a KKK arra a megállapításra, hogy a feladatra jelenleg csak az ÁAK jogosult.
Egy másik ok, hogy az unió irányelvei szerint az ilyen beruházások során a meglevő rendszerek költséges cseréje nélkül kell továbblépni.
Ha az ÁAK kiszorul a tenderből, akkor éves szinten több milliárd forinttól eshet el, ami pedig a cég privatizációs stratégiájának újragondolását vetheti fel - számol be a Napi Gazdaság.
KDb: Érvénytelen az elektronikus útdíjfizetésre kiírt tender
Érvénytelenítette a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) által indított közbeszerzési eljárást, amelyen az elektronikus útdíjfizetési rendszer (ED) ellenőrzőjét választotta volna ki, s miután az eljárásra egyetlen szereplőt, az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt.-t hívta meg, így e cég lehetett volna a befutó - írja a Napi Gazdaság. A KKK egymillió forintos bírságot is kapott.