2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A gyermekek évente 29-52 óra ételreklámot látnak a Kaiser Family Foundation felmérése szerint. Szakértők úgy vélik, hoigy sürgősen változtatni kell a reklámozóknak, mivel ez lehet az egyik oka, hogy olyan sok a kórosan elhízott fiatal.

Azoknak a reklámoknak a harmada, amelyeket a 12 éven aluliak látnak, édesség és snack reklám, 28 százaléka gabonafélét és 10 százaléka gyorsételt hirdet - áll a tanulmányban, amely szerint a hirdetőknek és a médiacégeknek féken kellene tartaniuk a reklámokat, hogy csökkenjen az elhízott gyermekek száma - írja az AdAge.com.

A felmérés szerint a kettő és hét év közötti gyermekek átlagban 748 órát néznek televíziót évente, míg a nyolc és 12 év közötti gyermekek 1250 órát.

Szakértők szerint sürgősen tenni kell valamit és gyors eredményeket kell felmutatni úgy, hogy az egész iparág összefog. A hirdetők és az élelmiszeripar képviselői ugyanakkor azt mondják, hogy a tanulmány 2005-ös adatokra alapul, és azóta már jelentős lépések történtek ez ügyben.

A tanulmány arra tesz kísérletet, hogy megoldást találjon arra a problémára, hogy az ételhirdetések vezethetnek a gyermekek kóros elhízásához. Egy másik felmérés

szerint a gyerekek évente 40 ezer ételreklámot látnak. A hirdetők és az élelmiszeriparági szereplők szerint ez a szám már csökkent, elsősorban azért, mert a növekvő hirdetési árak miatt kevesebb a reklám.

A tanulmányban az áll, hogy a gyerekek 13 904-30 155 tévéreklámokat látnak évente. Míg a 2-7 éves gyerekek nézik a legkevesebb reklámot, addig a 8-12 évesek látják a legtöbbet. A 2-7 éves gyerekek 12 ételreklámmal találkoznak naponta, míg a 8-12 év közöttiek 21-et, a 13-17 évesek pedig 17-et látnak naponta. A gyerekekhez viszonylag kevés olyan hirdetés jut el, amely egészséges ételt reklámoz, a 2-12 évesek mindössze két-három naponta akadnak össze egy ilyennel, míg a 13-17 évesek jó ha egyszer egy héten.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!