A M1-es autópálya menti telekre az Erste Bankkal kapcsolatban lévő autófinanszírozási vállalkozók álmodtak egy "autóplázát", ahol is a betérő egy épületen belül több autó- és motormárka közül választhat. Az autókereskedelmi múltú Marosvölgyi Károly, az Erste Leasing képviselet-vezetője, ottani társa, Csikós Attila, valamint Török Zsombor ingatlanszakértő erre a célra alapította meg az Autópláza Plusz Kft.-t.
Tavaly áprilisban, az építkezések kezdetén rögtön világgá kürtölték: a leendő áruház területének 80 százalékára már lekötött előszerződéseik vannak az autókereskedőkkel. Bizonyára az azonnali kiadásokra is sikerült hitelezőt találni, mert az építkezés rohamtempóban zajlott. Így az autók forgalmazására kitalált, többszintes épületet mintegy fél év alatt felhúzták. Október elején pedig ünnepélyesen átadták az épületet - a leendő kiállítókat paravánok jelezték, a háromnapos megnyitó viszont már elmaradt.
Az építkezés alatt került képbe Déri Tibor, aki akkor éppen a Fegyver- és Gázkészülékgyár Soroksári úti telephelyén foglalkozott többek között ingatlanokkal, fegyvergyártással és gyógyszer-nagykereskedelemmel. Aztán Marosvölgyi társa, Csikós Attila, mint az Autópláza Plusz ügyvezetője, ez év elején eladta az Ökröshegy 2001-et Dériék egyik cégének, a Tortuga Kft.-nek, egyúttal magánszemélyként vissza is szállt, mint kisebbségi tulajdonos.
Az elmúlt hónapokban a központ vezető pozícióit Déri ismerősei és rokonai vették át, és a komplexum néhány hónapja megnyílt - mindenféle ünnepség, reklámkampány nélkül. A korábban elígérkező márkakereskedők némelyike visszalépett, ám jött helyettük új. Néhány szakmabeli idegenkedését azzal indokolta, nem túl jó a központ elhelyezkedése, sok a környéken a saját épületet fenntartó márka. Néhány bent lévő kereskedő zúgolódik is az egyelőre alacsony forgalom miatt - olvasható a Népszabadság összefoglalójában.