2p

A Masterfoods élelmiszeripari óriáscég azt tervezi, hogy év végétől beszünteti 12 év alattiaknak szóló csokoládé- és édességreklámjait. A Mars, Twix és Snickers csokikat ezentúl online hirdetésekben sem látni.

A Masterfoods élelmiszeripari cég közölte, hogy az év végén már nem sugározza a 12 év alattiakat megcélzó Mars, Twix, Snickers és a többi ismert csokoládé és édesség reklámjait. A vállalat a tilalmat minden reklámhordozó esetében érvényesíteni fogja, beleértve az online hirdetéseket is - közölte a brit Financial Times című lap.

Eddig hasonló önkorlátozást, vagyis a gyermekek egészségével kapcsolatos új általános reklámstratégiát kiskamasz korosztálynak nemzetközi élelmiszeripari nagyvállalat nem vezetett be. Nyilvánvalóan szerepet játszott a cég döntésében az EU több tanulmánya a fiatalok egészségtelen elhízásáról, az élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatás elégtelenségéről és az új címkézési rendszer szükségességéről. A Masterfoods nem véletlenül vállalta azt is, hogy az adott édesség kalóriamutatóit minden esetben feltünteti a csomagoláson.

A vállalat egyébként már hozott a mostanihoz hasonló döntést, de csupán a hat évesnél fiatalabbakra vonatkozó reklámstopról. Ebben a törekvésében nem egyedüli, hiszen egyik nagy vetélytársa, a Kraft Foods is beszünteti a hat évesnél fiatalabbak édességreklámokkal való bombázását, míg a Cadbury Schweppes cég a tilalmi korhatárt nyolc évnél húzta meg.

A Kraft Foods közölte azt is, hogy csak "ettől jobb neked" termékeket reklámoz a 6-11 éves korosztálynak, azaz gyümölcsleveket és gabonaalapú snackokat, müzliféleségeket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!