A Masterfoods élelmiszeripari cég közölte, hogy az év végén már nem sugározza a 12 év alattiakat megcélzó Mars, Twix, Snickers és a többi ismert csokoládé és édesség reklámjait. A vállalat a tilalmat minden reklámhordozó esetében érvényesíteni fogja, beleértve az online hirdetéseket is - közölte a brit Financial Times című lap.
Eddig hasonló önkorlátozást, vagyis a gyermekek egészségével kapcsolatos új általános reklámstratégiát kiskamasz korosztálynak nemzetközi élelmiszeripari nagyvállalat nem vezetett be. Nyilvánvalóan szerepet játszott a cég döntésében az EU több tanulmánya a fiatalok egészségtelen elhízásáról, az élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatás elégtelenségéről és az új címkézési rendszer szükségességéről. A Masterfoods nem véletlenül vállalta azt is, hogy az adott édesség kalóriamutatóit minden esetben feltünteti a csomagoláson.
A vállalat egyébként már hozott a mostanihoz hasonló döntést, de csupán a hat évesnél fiatalabbakra vonatkozó reklámstopról. Ebben a törekvésében nem egyedüli, hiszen egyik nagy vetélytársa, a Kraft Foods is beszünteti a hat évesnél fiatalabbak édességreklámokkal való bombázását, míg a Cadbury Schweppes cég a tilalmi korhatárt nyolc évnél húzta meg.
A Kraft Foods közölte azt is, hogy csak "ettől jobb neked" termékeket reklámoz a 6-11 éves korosztálynak, azaz gyümölcsleveket és gabonaalapú snackokat, müzliféleségeket.