Elemzők szerint kedvező, hogy a Magna is színre lépett, mivel jól ismeri az amerikai autóipari, nevezetesen a Chrysler körüli állapotokat, gyakorlatilag annak egyik legjelentősebb partnere (autóit világszerte szereli és látja el részegységekkel). Igaz, pénzügyi befektetői cégekkel szövetkezne, ez utóbbiak önálló ajánlatával szemben a DaimlerChysler dolgozókat felölelő német szakszervezeti szövetség, az IG Metall meglehetősen kritikus állásponton van.
A korábban lehetséges vevőként szóbejött General Motors egyelőre nem konkretizálta vásárlási szándékát, a jelentések szerint ugyancsak befektetési cégekkel jelentkezne, de ezt senki nem erősítette meg.
A Magna társberuházói között két jelentős befektetési cég, a Cerberus és a Blackstone neve merült fel. Ezek már tájékozódtak a Chysrler pénzügyi helyzetéről, a Magna illetékese pedig azt közölte, hogy a maguk részéről rendkívül bizalmasan szeretnék kezelni a Chrysler esetleges megvételének ügyét.
Az ajánlatként említett össze rendkívül alacsony. Annak idején a Daimler 36 milliárd dollárt fizetett, s jóllehet a Chrysler veszteséges, a vállalat értéke 13,7 milliárd dollár is lehet.