A lap birtokába jutott EU-dokumentum szerint a német kormánynak felül kellene vizsgálnia mind a díj nagyságát, mind pedig a bevétel felhasználásának módját. Németországban augusztus 31-étől kívánnak díjat szedni a fuvarozóktól az autópályák használatáért, a 12 tonna összsúlynál nehezebb teherjárművek után. A német kormány számításai szerint egy kilométer kezdetben és átlagosan 12,4 eurócentbe kerülne a német szállítók számára kilátásba helyezett kedvezmények hatályba lépésének függvényében – számolt be a Magyar Közlekedés.
A németországi autópályadíj bevezetése csak homályos elképzelés, melynek nyomán a káosz alakulhat ki, hacsak a jelenleginél sokkal több fedélzeti készüléket nem sikerül a bevezetés napjára előállítani, beszerelni - írja a londoni International Freighting Weekly (IFW).
A lap szerint a káosz az üzemeltető irodáiban tetőzhet, mert ott kell megbirkózni a manuális fizetési módot - eleinte óhatatlanul - választó többséggel az első néhány hónapban. Nem kizárt, hogy ennek elkerülésére a rendszert úgy kell átkonfigurálni, hogy megfeleljen az első idők nagy rohamainak. Egyes szakértők úgy kalkulálnak, hogy a kamionosoknak nem 12 eurócentet kell(ene) űzetniük, hanem 17-18-at, mert csak ezzel lehetne fedezni a tervekhez képest megnövekedett adminisztrációs és bérköltséget.
Bár a rendszert több helyről is bírálják, illetve bevezetésének elhalasztását szorgalmazzák (köztük a magyarországi fuvarozók érdekképviseletei is), a német hatóságok mind ez ideig nem reagáltak a felvetésekre.
Káosz lehet a német autópályákon
Brüsszel kifogásol Akadályba ütközhet a német autópályadíj bevezetése, vagy legalábbis erősen át kellene dolgoznia Berlinnek a keretszabályozást az Európai Bizotttság részéről felmerűlt kifogások miatt - véli a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).