2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra is kaotikus a helyzet a francia repülőtereken az Air France légikísérőinek negyedik napja tartó sztrájkja miatt. Vasárnap esti budapesti járatát is törölte a légitársaság.

Miután a szakszervezetek és az Air France vezetősége között újrakezdett bértárgyalások 12 órás maratoni megbeszélés után szombat este kudarcba fulladtak, a légiutas-kísérők bejelentették, hogy az eredeti terveknek megfelelően hétfő estig folytatják sztrájkjukat.

Az Air France tájékoztatása szerint vasárnap a járatok negyven százalékát kénytelenek voltak törölni. A légitársaság törölte vasárnap esti, 8 óra 20 perckor Budapestre induló járatát is, amelyet a Malévval közösen üzemeltet.    
   
A fizetéselemelést és jobb munkakörülményeket követelő szakszervezetek több napja tartó sztrájkja - amelyben a légikísérők 85 százaléka vesz részt - napról napra kaotikusabb körülményeket teremt a repülőtereken. A helyzetet nehezíti, hogy az iskolai őszi szünet miatt a francia családok többsége a hétvégén szeretett volna szabadságra utazni.

Az utasok elsősorban az információhiányra és a légitársaság által közölt téves információkra panaszkodnak. A párizsi repülőterekre személyesen ellátogató Dominique Bussereau közlekedési államtitkár az incidensek elkerülésének érdekében az utasok jobb informálására és a szociális párbeszéd folytatására kérte a légitársaságot.

Az Air France vezetősége - amely eredetileg úgy vélte, hogy a járatok kilencven százalékát biztosítani tudja a sztrájk alatt - szombaton már csak gépeinek kétharmadát tudta elindítani, ezeket is elsősorban a partnereivel közösen üzemeltetett járatoknak köszönhetően. Az előrejelzések szerint hétfőn a járatok hetven százaléka fog közlekedni.   
   
Az Air France 15 ezer légikísérőt foglalkoztat, ők jelentik a légitársaság dolgozóinak egynegyedét. Hasonló méretű megmozdulásra a francia légitársaságnál utoljára 1998-ban került sor, akkor 48 óráig nem közlekedett a járatok fele.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!