3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Előreláthatólag egyetlen vonat sem közlekedik majd a MÁV-nál szerda reggel hat és nyolc óra között, jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke. A sztrájkkal az érdekvédelmi szervek az újabb vonalbezárások ellen kívánnak tiltakozni.

Simon Dezső szerint reggel hat és nyolc óra között nem csak a forgalmi dolgozók fognak sztrájkolni, hanem a "háttérintézmények" munkavállalói sem veszik majd fel a munkát. Így várakozása szerint az említett két órában a vonatközlekedés teljes egészében szünetelni fog, és a jegypénztárak sem nyitnak ki. A forgalom előreláthatólag csak délután négy órára áll majd helyre teljes egészében. Az elnök előzetes felmérésekre hivatkozva úgy látja, hogy a munkavállalók több mint kilencven százaléka teszi majd le a munkát.

A VDSzSz Szolidaritás és a Vasutasok Szakszervezete által szervezett sztrájk ideje alatt fűtés lesz a vonatokon, emellett az utasok is kapnak majd információt a kialakult helyzetről. Bár a szakszervezetek az elégséges szolgáltatásokról még kedd délután is tárgyalnak a gazdasági és közlekedési tárcával, Gaskó István, a VDSzSz Szolidaritás elnöke minimális esélyt lát a megegyezésre.

A saját bevallásuk szerint együttesen több mint húszezer taggal rendelkező szakszervezetek a sztrájk révén kívánnak tiltakozni a tervezett szárnyvonal-bezárások ellen. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) még október végén jelentette be, hogy 38 kisforgalmú vasúti mellékvonalnál nem látja indokoltnak a közforgalmú személyszállítás fenntartását. A tárca szerdáig várja a  gazdaságtalannak tartott mellékvonalak érintett önkormányzatainak nyilatkozatát, hogy vállalják-e a vonalak működtetését a jövőben. Amennyiben nem, akkor ezeken a szakaszokon valószínűleg le fog állni a személyszállítás. A GKM november végéig hoz döntést a kérdésben.

Simon Dezső nehezményezte, hogy a GKM érdemben nem vonta be őket a vonalbezárásokról folytatott tárgyalásokba, csupán "levelezést ajánlott fel nekik". Garamhegyi Ábel, a tárca államtitkára ezzel kapcsolatban annyit közölt: minden érintett félnek, így a szakszervezeteknek is lehetőséget biztosítottak és biztosítanak arra, hogy szakmai véleményüket megtegyék.

Amennyiben az újabb, szerdai sztrájk sem vezet eredményre, akkor további, ennél sokkal hosszabb munkabeszüntetések következhetnek, figyelmeztetett Gaskó István.

A téma hátterével szerda reggel külön anyagban foglalkozik az mfor.hu.


W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!