Mint menedzser, mit kér az angyaltól?
Karácsonyi bevásárlás
Az év végi ünnepek kedvezően hatnak például a kereskedelemre, ilyenkor ugrásszerűen megnövekszik a boltok forgalma. A pezsgés azonban továbbgyűrűzik más szektorokban is, bár nem mindegyikben. Az Ön vállalata területén tapasztal-e a karácsonyi lázzal kapcsolatba hozható élénkülést vagy éppen pangást?
Laurent Freixe:
- A boltok nagy forgalma miatt a Nestlé eladásai is nőnek a karácsonyi időszakban, különösen az üreges figurák és a desszertek területén. Az egyéb nagyobb értékű, szintén ajándékozásra szánt termékeink - például a Nescafé Gold - is nagyobb forgalmat bonyolítanak ebben az időszakban.
Simor András:
- A Deloitte egyes üzletágai, például a könyvvizsgálat, kifejezetten szezonális üzletek. Az év vége felé munkatársaink különösen nagy leterheltség alatt dolgoznak, ezért ez az időszak elsősorban nem az üzletfejlesztésről, sokkal inkább a korábban megszerzett megbízások teljesítéséről szól.
Pósa Gabriella:
- A karácsony egy kommunikációs tanácsadó cégnél nem decemberben, hanem az őszi hónapokban jelentkezik hangsúlyosabban. Ügyfeleink számára ekkor kezdjük el szervezni a karácsonyi kommunikációs aktivitást, amely magában foglalja a javaslattételt karácsonyi ajándékokra vagy a céges karácsonyi parti ötletét. Nem ritka, hogy a sajtó képviselői számára évzáró sajtóvacsorát is szervezünk.
Decemberben - jó esetben - már végzünk az aktív kommunikációs tevékenységgel, ez a hónap ez éves értékelések elkészítésének ideje, illetve - ezek eredményei alapján - ilyenkor alakítjuk ki ügyfeleink jövő évi kommunikációs stratégiáját.
Mint menedzser, ha bármit kérhetne karácsonyra, mit választana?
Laurent Freixe:
- Karácsonyra egy sikeres 2006-os évet kívánok a Nestlé számára - számítok a vállalat erősségeire, a tervekre és a kollégáimra ennek elérésében, tehát nem csak ábrándozunk, hanem teszünk is a cél érdekében. A 2006. év fontos lesz a cég életében - új projektek indulnak el, új információs rendszer épül ki, beindul a Nespresso üzletágunk, új termékeket dobunk piacra és az év első felében lesz a cég 100 éves jelenlétét megünneplő fogyasztói promóciónk.
Simor András:
- Legfőképp olyan országot kérnék, ahol felelősen gondolkodó kormánypárti és ellenzéki vezetők egyaránt valódi megoldásokat keresnek és találnak az ország problémáira. Nem a választópolgárok ámításával és a gazdaság törvényszerűségeit figyelmen kívül hagyó légvárak építésével és betarthatatlan ígérgetéssel vannak elfoglalva.
Mint cégvezető, a legnagyobb ajándék az lenne számomra, ha a cég ügyfeleinek és a kollégáknak tartott közelgő rendezvényünkre minél többen eljönnének, ott felszabadultan, jól éreznék magukat, és az egészet áthatná a bizalom és összetartás légköre, ami összeköt minket.
Pósa Gabriella:
- Két hét nyugodt pihenést családi és baráti körben.