3p

Heti Hármas című sorozatunk idei utolsó részében a karácsony céges vonatkozásairól faggattuk a menedzsereket. Ezen a héten Laurent Freixe, a Nestlé ügyvezető igazgatója, Simor András, a Deloitte Rt. elnök-vezérigazgatója és Pósa Gabriella, a Morpho Communications ügyvezető igazgatója válaszolt az mfor.hu kérdéseire.

Mint menedzser, mit kér az angyaltól?

Karácsonyi bevásárlás

Az év végi ünnepek kedvezően hatnak például a kereskedelemre, ilyenkor ugrásszerűen megnövekszik a boltok forgalma. A pezsgés azonban továbbgyűrűzik más szektorokban is, bár nem mindegyikben. Az Ön vállalata területén tapasztal-e a karácsonyi lázzal kapcsolatba hozható élénkülést vagy éppen pangást?

Laurent Freixe:

- A boltok nagy forgalma miatt a Nestlé eladásai is nőnek a karácsonyi időszakban, különösen az üreges figurák és a desszertek területén. Az egyéb nagyobb értékű, szintén ajándékozásra szánt termékeink - például a Nescafé Gold - is nagyobb forgalmat bonyolítanak ebben az időszakban.

Simor András:

- A Deloitte egyes üzletágai, például a könyvvizsgálat, kifejezetten szezonális üzletek. Az év vége felé munkatársaink különösen nagy leterheltség alatt dolgoznak, ezért ez az időszak elsősorban nem az üzletfejlesztésről, sokkal inkább a korábban megszerzett megbízások teljesítéséről szól.

Pósa Gabriella:


- A karácsony egy kommunikációs tanácsadó cégnél nem decemberben, hanem az őszi hónapokban jelentkezik hangsúlyosabban. Ügyfeleink számára ekkor kezdjük el szervezni a karácsonyi kommunikációs aktivitást, amely magában foglalja a javaslattételt karácsonyi ajándékokra vagy a céges karácsonyi parti ötletét. Nem ritka, hogy a sajtó képviselői számára évzáró sajtóvacsorát is szervezünk.
Decemberben - jó esetben - már végzünk az aktív kommunikációs tevékenységgel, ez a hónap ez éves értékelések elkészítésének ideje, illetve - ezek eredményei alapján - ilyenkor alakítjuk ki ügyfeleink jövő évi kommunikációs stratégiáját.

Mint menedzser, ha bármit kérhetne karácsonyra, mit választana?

Mi legyen a csomagban?

Laurent Freixe:

- Karácsonyra egy sikeres 2006-os évet kívánok a Nestlé számára - számítok a vállalat erősségeire, a tervekre és a kollégáimra ennek elérésében, tehát nem csak ábrándozunk, hanem teszünk is a cél érdekében. A 2006. év fontos lesz a cég életében - új projektek indulnak el, új információs rendszer épül ki, beindul a Nespresso üzletágunk, új termékeket dobunk piacra és az év első felében lesz a cég 100 éves jelenlétét megünneplő fogyasztói promóciónk.

Simor András:

- Legfőképp olyan országot kérnék, ahol felelősen gondolkodó kormánypárti és ellenzéki vezetők egyaránt valódi megoldásokat keresnek és találnak az ország problémáira. Nem a választópolgárok ámításával és a gazdaság törvényszerűségeit figyelmen kívül hagyó légvárak építésével és betarthatatlan ígérgetéssel vannak elfoglalva.

Mint cégvezető, a legnagyobb ajándék az lenne számomra, ha a cég ügyfeleinek és a kollégáknak tartott közelgő rendezvényünkre minél többen eljönnének, ott felszabadultan, jól éreznék magukat, és az egészet áthatná a bizalom és összetartás légköre, ami összeköt minket.

Pósa Gabriella:

- Két hét nyugodt pihenést családi és baráti körben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!