4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Napi Gazdaság idei karácsonyi kosarában az Auchan árstratégiája tűnt a legkiegyensúlyozottabbnak, vagyis a legtöbb termék árában igyekezett tartani a lépést a konkurenciával, emellett több termék esetében árdiktáló szerephez jutott.

A Napi kereskedelmi aranyháromszögben összeállított kosarában az Auchan 7 termék esetében adott valamely konkurenssel megegyező árat, három termék esetében bizonyult a legdrágábbnak és négy terméknél volt árdiktáló. A Cora is kiegyensúlyozott árstratégiát dolgozott ki az adventi időszak végére, hat termékben tartotta az árat, négy termékben a legolcsóbb volt, viszont hat termék esetében bizonyult a legdrágábbnak. A Tesco igyekszik mindenkit bedarálni az aranyvasárnapi hétvégére, a Napi kosarában szereplő terméknél hét esetben volt a brit lánc a legolcsóbb, míg hat esetben a többiek árához igazodott és három esetében volt a legdrágább.

Az agresszív árpolitika persze az idén is az első helyre hozta a Tescót, ugyanis a kosár legnagyobb értékű tételében, a 0,7 literes Unicumban a Tesco visszautasíthatatlan ajánlatot tett. Két kiszerelést is akciózott, az egyik egy díszdobozos, kétpoharas ajánlat 2899-ért, a másik egy 2 decis pótüveg plusz a nagy 2999 forintért. Bármelyiket választottuk volna, a Tesco így is, úgy is az élre kerülhetett, ugyanis a kosárban nyolc éve a 0,7 literes termék szerepel, így nem nézhettük meg, hogy a 0,5 literes termék esetében mi jött volna ki. (E két kiszerelésben akciózott az Auchan és a Cora, meglehetősen jó árakkal). Ha viszont az Unicumot kihagytuk volna, 370 forinttal az Auchan vert volna rá a Tescóra.

A kosár értelmezése érdekes, de sajnos felesleges, hiszen az Auchan a megdöbbentően olcsó dióbéllel nyert volna. Bejgliért és banánért a Corába érdemes menni, tehát mindegyik hipermarket kínál valami olyat, amit a másik nem. Azt már a fogyasztónak kell eldöntenie, hogy a saját kosarában mekkora részarányban vesznek részt az egyes elemek és így talán érdemes kiszámolni, hogy hol lehet azt a legolcsóbban beszerezni. A Napi számításai szerint mindennel együtt (a legolcsóbb Unicummal számolva) a Tesco kosara 9698,5 forintra jött ki, míg az Auchan 9872,5 forinttal zárt. A Cora idén is fölé ment a 10 ezer forintnak, a kosár 10 476,5 forintos lett.

A nyári áfaemelés ellenére átlagban csökkentek vagy stagnáltak a Napi kosarában szereplő termékek árai, bár meglepő módon a Tesco 3,5 százalékkal drágult. A Cora 4,7 százalékot engedett a kosár árából, míg az Auchan 1 százalékkal volt olcsóbb, mint egy évvel korábban. Mindez azt jelenti, hogy az árak visszarendeződése egyelőre töretlen, illetve azt is, hogy a Tesco tavaly annyira olcsó volt, hogy maga is meglepődött. A 2007-es, 10 százalék feletti drágulás után tavaly is csökkentek az árak, jóllehet kisebb mértékben, mint idén karácsonykor.
Az is figyelemre méltó, hogy az arany háromszögben ismét a 2006-os feszes árstratégiák felé haladnak. A 2007-es árrobbanás alaposan megkavarta az áruházak stratégáját és meglehetősen nagy kosáreltérések keletkeztek. Tavaly például a legolcsóbb és a legdrágább kosár között 1567 forint volt a különbség, idén az eltérés ennek éppen a fele.  
Az élő ponty ára lassan, de biztosan közelít az arany háromszögben is a realitásokhoz, ugyanakkor tény, hogy karácsonykor a hipermarketek jellemzően kategóriagyilkosok ennél a terméknél. Négy évvel ezelőtt például 400 forint alatt adták a termék kilóját, ami komoly botrányt kavart. Ezt követően a láncok igyekeztek tartani a 600 forintos árszintet, most 700 forint körül alakul a termék ára. A pulykamellfilé ára is visszarendeződött, a 2007-es ugrás után újra a 2006-os szinten van, sőt néhány forinttal inkább alatta. (Napi Gazdaság)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!