A Napi kereskedelmi aranyháromszögben összeállított kosarában az Auchan 7 termék esetében adott valamely konkurenssel megegyező árat, három termék esetében bizonyult a legdrágábbnak és négy terméknél volt árdiktáló. A Cora is kiegyensúlyozott árstratégiát dolgozott ki az adventi időszak végére, hat termékben tartotta az árat, négy termékben a legolcsóbb volt, viszont hat termék esetében bizonyult a legdrágábbnak. A Tesco igyekszik mindenkit bedarálni az aranyvasárnapi hétvégére, a Napi kosarában szereplő terméknél hét esetben volt a brit lánc a legolcsóbb, míg hat esetben a többiek árához igazodott és három esetében volt a legdrágább.
Az agresszív árpolitika persze az idén is az első helyre hozta a Tescót, ugyanis a kosár legnagyobb értékű tételében, a 0,7 literes Unicumban a Tesco visszautasíthatatlan ajánlatot tett. Két kiszerelést is akciózott, az egyik egy díszdobozos, kétpoharas ajánlat 2899-ért, a másik egy 2 decis pótüveg plusz a nagy 2999 forintért. Bármelyiket választottuk volna, a Tesco így is, úgy is az élre kerülhetett, ugyanis a kosárban nyolc éve a 0,7 literes termék szerepel, így nem nézhettük meg, hogy a 0,5 literes termék esetében mi jött volna ki. (E két kiszerelésben akciózott az Auchan és a Cora, meglehetősen jó árakkal). Ha viszont az Unicumot kihagytuk volna, 370 forinttal az Auchan vert volna rá a Tescóra.
A kosár értelmezése érdekes, de sajnos felesleges, hiszen az Auchan a megdöbbentően olcsó dióbéllel nyert volna. Bejgliért és banánért a Corába érdemes menni, tehát mindegyik hipermarket kínál valami olyat, amit a másik nem. Azt már a fogyasztónak kell eldöntenie, hogy a saját kosarában mekkora részarányban vesznek részt az egyes elemek és így talán érdemes kiszámolni, hogy hol lehet azt a legolcsóbban beszerezni. A Napi számításai szerint mindennel együtt (a legolcsóbb Unicummal számolva) a Tesco kosara 9698,5 forintra jött ki, míg az Auchan 9872,5 forinttal zárt. A Cora idén is fölé ment a 10 ezer forintnak, a kosár 10 476,5 forintos lett.
A nyári áfaemelés ellenére átlagban csökkentek vagy stagnáltak a Napi kosarában szereplő termékek árai, bár meglepő módon a Tesco 3,5 százalékkal drágult. A Cora 4,7 százalékot engedett a kosár árából, míg az Auchan 1 százalékkal volt olcsóbb, mint egy évvel korábban. Mindez azt jelenti, hogy az árak visszarendeződése egyelőre töretlen, illetve azt is, hogy a Tesco tavaly annyira olcsó volt, hogy maga is meglepődött. A 2007-es, 10 százalék feletti drágulás után tavaly is csökkentek az árak, jóllehet kisebb mértékben, mint idén karácsonykor.
Az is figyelemre méltó, hogy az arany háromszögben ismét a 2006-os feszes árstratégiák felé haladnak. A 2007-es árrobbanás alaposan megkavarta az áruházak stratégáját és meglehetősen nagy kosáreltérések keletkeztek. Tavaly például a legolcsóbb és a legdrágább kosár között 1567 forint volt a különbség, idén az eltérés ennek éppen a fele.
Az élő ponty ára lassan, de biztosan közelít az arany háromszögben is a realitásokhoz, ugyanakkor tény, hogy karácsonykor a hipermarketek jellemzően kategóriagyilkosok ennél a terméknél. Négy évvel ezelőtt például 400 forint alatt adták a termék kilóját, ami komoly botrányt kavart. Ezt követően a láncok igyekeztek tartani a 600 forintos árszintet, most 700 forint körül alakul a termék ára. A pulykamellfilé ára is visszarendeződött, a 2007-es ugrás után újra a 2006-os szinten van, sőt néhány forinttal inkább alatta. (Napi Gazdaság)