A Business Software Alliance (BSA) jelentése szerint a fogyasztók 55 százaléka nyilatkozott úgy, hogy fog vásárolni karácsonyi ajándékot az e-boltokban. Meglepően magas, 3 százalék azoknak az aránya, akik kizárólag ilyen formában fognak vásárolni.
A BSA szerint örvendetesen nő azok aránya, akik a világhálót, mint vásárlási terepet számításba veszik. A megkérdezettek 63 százaléka vélekedett úgy, hogy az idén biztos fog a weben karácsonyi ajándékot venni. Komoly visszatartó erő ugyanakkor az adatvédelem. A felmérés szerint 72 százalékuk mondta, hogy tart attól, hogy harmadik félnek átadják az adatait, 66 százalék pedig az személyes információk ellopásától fél. Még mindig 63 százalékban vannak azok, akik nem tartják biztonságosnak a világhálót a bankkártyájuk védelme szempontból
Az aktivitást vizsgáló egy másik tanulmány a BURST! által készített is jelentős érdeklődést mért a karácsonyi szezon előtt. A kutatók szintén úgy találták, hogy immár a lakosság 3 százaléka fogja otthonról megvenni az összes ajándékot.
Karácsonyi vásárlás: irány az internet
A karácsonyi vásárlás során mind több amerikai kíván ajándékokat beszerezni a világhálón keresztül.