1p

Magyarországon a kereskedelmi nagyvállalatok 16, míg a feldolgozóipari nagyvállalatok 42 százaléka esetében az éves forgalom 30-40 százaléka a karácsonyi, azaz november–decemberi időszakra esik - derül ki a GKIeNET felméréséből, amelyet a Napi Gazdaság idézett.

A felfutás a felmérés szerint főként a kereskedelmi és a feldolgozóipari szegmensre igaz, a kisebb cégek több mint 90 százalékánál a karácsonyi időszak nem hoz kiemelkedő forgalomnövekedést. Wincanton Magyarország megbízásából készített kutatás szerint a feldolgozóipari nagyvállalatok kétharmada saját maga oldja meg a karácsony előtt felmerülő nagyobb áruszállítási igényt, míg a kereskedelemben 50 százalék az ilyen cégek aránya. Csak nagyon kevés vállalkozás vesz igénybe ideiglenes szolgáltatást (a feldolgozóipariak 7, a kereskedelmi cégek 6 százaléka), a többség az állandó partnerekkel való együttműködést preferálja.

A legtöbb vállalat elegendő kapacitással rendelkezik megnövekedett raktározási igényeinek kielégítésére: a feldolgozóipari cégek 93 százaléka, a kereskedelmi cégek 87 százaléka saját raktárkapacitását használja ebben az időszakban, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!