2p

A Ryanair szerint gyanús, hogy a két német légitársaság összejátszik, ezért panaszt tesznek Németország és az Európai Unió versenyjogi hivatalánál is.

Kartellgyanús lenne a Ryanair diszkont légitársaság szerint, ha a Lufthansa átvenné a kedden csődöt jelentett Air Berlin légitársaságot, ezért a cég a német és az európai versenyjogi hivatalhoz fordul.

A Ryanair egy a honlapjára feltett közleményben szerdán azt írta, a mesterségesen létrehozott csődeljárás nyilvánvalóan azt szolgálja, hogy a Lufthansa adósságmentesen átvehesse az Air Berlint. Egyértelmű, hogy ez egy összeesküvés a német kormány és a két légitársaság között - fogalmaztak. A Ryanair ezért Németország és az Európai Unió (EU) versenyjogi hivatalához is panasszal fordul.

képünk illusztráció (MTI)

Matthias Machnig gazdasági államtitkár reggel a ZDF közszolgálati televízióban visszautasította a Ryanair állításait. A verseny továbbra is biztosítva lesz, hiszen nincs szó a Lufthansánál az Air Berlin teljes átvételéről - mondta az államtitkár.

Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter még kedden úgy nyilatkozott, hogy a német kormány szerint nem vet fel kartellgyanút az Air Berlin egyes üzletrészeinek eladása a Lufthansának.

Az Air Berlin kedden délután jelentett csődöt, miután fő részvényese az Etihad Airways úgy döntött, hogy nem támogatja tovább anyagilag a második legnagyobb német légitársaságot.

A cég és leányvállalata, az osztrák Niki légitársaság a csődeljárás alatt tovább működik, nem módosít a repülési tervein, továbbra is lehet a már meghirdetett járatokra jegyet venni, és a már lefoglalt jegyek továbbra is érvényesek.

A német kormány 150 millió eurós áthidalókölcsönt bocsát az Air Berlin rendelkezésére annak érdekében, hogy ne kelljen leállítani a működését. A hitel körülbelül három hónapra biztosítja a társaság működését.

Közben megkezdődtek a tárgyalások a Lufthansa légitársasággal, valamint más érdeklődőkkel az Air Berlin-csoport egyes üzletrészeinek eladásáról.

Az 1979 óta működő Air Berlin évek óta veszteséges, az előző évet 780 millió eurós hiánnyal zárta. A helyzet március végén, a nyári menetrendre való átálláskor romlott drasztikusan, azóta rendszeresek voltak a késések és a járatkimaradások.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!