Nemes Gábor elmondta: a 11 pontos szakszervezeti követelésből csak a kollektív szerződés meghosszabbítását illetően van lényeges nézetkülönbség a felek között. Az egyeztetés kedden folytatódik.
Nemes Gábor megjegyezte: nagyon bízik abban, hogy kedden sikerül egyezségre jutniuk a vezetőséggel, de ha ez mégsem sikerülne, akkor már nincs esély a csütörtökön kezdődő sztrájk elkerülésére.
Bartha Pál, a sztrájkbizottság másik szóvivője elmondta: az esetleges, csütörtökön kezdődő kétnapos sztrájk alatt nyújtandó elégséges szolgáltatás mértékét sem sikerült rögzíteni, mert a szakszervezetek 58 százalékos javaslatát a munkáltató nem fogadta el.
A normális üzem 58 százaléka azt jelenti, hogy a munkabeszüntetés alatt közlekedne a metró, a HÉV és a villamosok egy része, valamint az alvállalkozókat (VT Transman, Nógrád Volán) sem érintené a sztrájk. A szakszervezetek vállalták volna, hogy az éjszakai menetrend szerint közlekedtetnék az autóbuszokat a nappali forgalomban, de ezt a cég vezetősége technikai problémákra hivatkozva nem fogadta el.
A menedzsment azt szerette volna elérni, hogy a szakszervezetek minden harmadik vagy negyedik buszt engedjék ki a forgalomba. Ha nem sikerül megegyezni a szolgáltatás mértékéről, akkor is legalább 55 százalékos lesz a tömegközlekedés teljesítménye a sztrájk alatt.
Kiricsi Karola, a BKV szóvivője elmondta: a kollektív szerződés meghosszabbítása több milliárd forintos kérdés. A vezetőség bízik abban, hogy sikerül megegyezni a szakszervezetekkel a keddi tárgyaláson.