A világméretekben második, japán autóipari csoport európai igazgatója a genfi autószalon előtt elmondta: az idén 1,22 millió autót terveznek eladni Európában, százezerrel többet a tavalyinál.
Tavaly rekord mennyiségű, 1,124 millió járművet értékesítettek, 17 százalékkal többet a 2005-ösnél.
A vállalat az idén nagy reményeket fűz az új modellekhez és a hibrid autókhoz. A csoport igazgatóságának elnöke arra számít, hogy 2007-ben csoportszinten 9,34 millióra növekszik az értékesítés a tavalyi 8,8 millióról. Ebből 8,4 millió lenne a Toyota márka.
A vállalatcsoport február elején 704 milliárd forintos adózott eredményt jelentett az üzleti éve decemberrel zárult harmadik negyedéről, 7,3 százalékkal többet az egy évvel korábbi 656 milliárd forintnál. Az első üzleti negyedévben 39,2 százalékkal, a másodikban 33,6 százalékkal volt nagyobb az adózott eredmény az egy évvel korábbinál. A lassulás ellenére - amit a gyenge hazai értékesítés és egy amerikai gyárépítkezés induló költsége okozott - az eredmények negyedévi rekordot jelentenek.
A tavaly márciussal zárult, előző üzleti évében a Toyota adózott eredménye 2,263 billió forint volt, 17 százalékkal több az előző évi 1,932 billiónál.