4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jövőre már nem csak a nyugat-magyarországi lakosok juthatnak olcsóbban márkás termékekhez, mivel Polgár közelében 2008 második negyedévében megnyitja kapuit az M3 Outlet Center. A bérbeadásért ugyanaz a cég felelős, amely a most harmadik ütemét nyitó Premier Outlets Center üzleteinek bérlését is bonyolítja. Mfor.hu háttér.

Már csak egy évet kell várni (Az M3 outlet center látványterve)

Kelet-Magyarország, valamint az ukrán és a román vásárlók meghódítására készül a jövő évben nyíló M3 Outlet Center. Az alapkőletétel szeptemberben már megtörtént, s - mint azt Varga Ágnestől, a bérbeadásért felelős GVA Robertson kiskereskedelmi ingatlan részlegének vezetőjétől megtudtuk - az építkezés az ütemezésnek megfelelően halad. Így a 2008-as karácsonyi bevásárlásokban már hangsúlyos szerephez juthat az M3-as autópálya polgári lehajtójának közvetlen közelében épülő outlet.

2-4 milliós vonzáskörzet


A helyszín jó választás, az M3 tisztes távolságra (mintegy 200 kilométerre) lesz az évek óta sikeresen működő Premier Outlets Centertől (POC - amely a jövő év tavaszán várhatóan szomszédot is kap), viszont megfelelő közelségben az ukrán és a román határhoz. Így vonzáskörzete - hasonlóan a nyugat- és észak-magyarországi lakosokat megcélzó POC-hoz - elérheti a 2-4 millió főt.

Az első ütem beruházási költsége négymilliárd forint, majd - az igényektől függően - egy második ütemben bővítésre is sor kerülhet. Az ország nyugati és keleti felének vásárlói összetétele némileg eltér, ami befolyásolhatja a bérlői összetételt is. A vezető elmondta, az outlet építését piackutatás előzte meg. Az eredmények azt mutatják, a vásárlói érdeklődés a sportos irányba hajlik, ezért az ilyen típusú márkák minden bizonnyal az átlagnál hangsúlyosabban lesznek jelen az M3-ban.

A Benettontól a JPressig


Az egység bérbeadása idén februárban kezdődött, az üzletek negyven százaléka már bérlőre is talált. Az outletekben divatos márkák közül többek között a Champion, a Benetton, a Gant, az Oui, a JPress, a Retro, a Fila, a Puma, a Converse, az Office Shoes, a Cross Jeans és a Columbia már a biztos befutók között van. Az üzleteket a bérlői igényektől függően alakítják ki. A tervek szerint hatvan, egyenként 160 négyzetméter alapterületű egységben várnák a vásárlókat, de természetesen akad márka, amely nagyobb területen szeretne megjelenni, így a boltok száma változhat.

Az M3 klasszikus outlet lesz, azaz az egész épület földszintes lesz, és minden üzletet meg lehet majd közelíteni közvetlenül a parkolóból. "Koncepcionálisan mást kínál egy outlet, mint egy bevásárlóközpont "- mondta Varga Ágnes. "Míg egy bevásárlóközpontba időtöltésként, szórakozni járnak az emberek, addig az outletekben a fő cél a vásárlás. Míg a bevásárlóközpontokban a látogatók körülbelül tíz százalékából lesz vásárló, ez az arány az outletek esetében 50-60 százalékos" - tette hozzá a vezető.

Mindenkinek sikerülhet?

Az outletek hazai térhódítására az utóbbi években jó és kevésbé szerencsés példa is akadt. A biatorbágyi POC, amely idén november 22-én adja át harmadik ütemét, szintén a klasszikus outletek közé sorolható, ellenben az autópálya túlfelén lévő GL Outlettel, ahol folyamatosan apad a bérlők száma. Utóbbi cég némileg változtatott a parkolót átölelő boltkoszorús megoldáson és egy hosszú bevásárló utcát valósított meg.

Szintén más irányba tart a POC tőszomszédságában épülő M1 Outlet Center, amelynek átadását jövő év tavaszára módosították.

Korábban a projekt fejlesztője lapunknak úgy nyilatkozott, novemberben várható a speciális outletet és bevásárlóközpontot ötvöző egység nyitása. A vállalat indoklása szerint azonban "műszaki jellegű okok", valamint a "stratégiai partner kiválasztás miatt" a dátumon változtatni kellett.

Ugyan a POC harmadik ütemének közeljövőben esedékes megnyitójára nem talált minden üzlet bérlőre, ennek ellenére az átadást nem halasztják el. Ahogy Szebenyi Miklóstól, a POC igazgatójától megtudtuk, nem egyszerű jó bérlőket találni a már több tucatnyi világmárkát felvonultató outletbe. A most érkezők között lesz a Triumph, az Office Shoes, a Marc, a Devergo és a Timberland.

Nem félnek a konkurenciától

Befolyásolhatja-e a most nyíló Arena Plaza vagy az M3 Outlet Center megjelenése a POC forgalmát? Szebenyi szerint utóbbi a távolság miatt nem releváns számukra, előbbi miatt pedig fájjon inkább a fővárosi bevásárlóközpontok, a Westend City Center és az Árkád feje.

"Még drukkolunk is a most épülő luxusmárkákat felvonultató áruházaknak, hiszen így egyértelművé válik a fogyasztók előtt, hogy az outleteket jellemző árak valóban jutányosak az adott termékekért és világmárkákért" - fogalmazott Szebenyi Miklós.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!