A szakszervezetre immár a politika részéről is komoly nyomás nehezedik, hiszen Gerhard Schröder kancellár és Wolfgang Clement pénzügyminiszter is a munka felvételét szorgalmazzák. A dolgozók ugyanakkor a menedzsmentre mutogatnak, akik szerintük képtelenek a kompromisszumokra. Emlékeztetve arra, hogy tavaly, miután a munkáltatók a munkaidő csökkentését javasolták, a dolgozók azonnal felvették a munkát.
Mint beszámoltunk, a sztrájk hátterében a keletnémet fémipari dolgozók állnak, akik azért tiltakoznak mert szeretnék elérni, hogy a nyugati kollégáikkal azonos javadalmazásba és kedvezményekbe részesüljenek. A munkaadók azonban magukra nézve kedvezőbb feltételeket szeretnének a 17 százalékos munkanélküliség tudatában.
A patthelyzet megoldásaként könnyen előfordulhat, hogy a mintegy 10.000 fémipari dolgozó alól kihúzzák a padlót, és az őket érintő termelési folyamatokat valamely közép-kelet európai országba telepítik át.
Kellett nekik sztrájkolni - hova megy a BMW?
A német BMW-nél tízezer fő veszítheti el az állását, amely olaj lehet a tűzre, hiszen így is pattanásig feszült a helyzet az autógyárnál folyó sztrájk miatt.