3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Három híd felavatásával lezárul egy korszak a közútépítésben: véget ér ugyanis a nagyívű építkezések kora. A jövőben már nem is sztrádákat akar látni a gazdasági minisztérium, hanem csak autóutakat. Mindazonáltal Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter igyekezett leszögezni: a kormány hat év alatt megduplázta az autópályák hosszát Magyarországon. Mfor.hu tudósítás.

Az M6-ost 2010-ig megépítik Pécsig. Galéria a dunaújvárosi hídról!

Más szakaszokon sem lesz sokkal jobb a helyzet, mivel a kormány már tavaly elhatározta, hogy szakít a korábbi évek autópálya-építési hagyományaival.

A spórolós sztrádaépítés első eleme az volt, hogy magát a kivitelezési költségeket lecsökkentették. Míg pár éve nem volt ritka a 2-2,5 milliárd forintos kilométerár sem, addig az M7-es utolsó szakasza, a 34 kilométer hosszú, Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közti rész csak 1,5 milliárd forintból épül majd a tervek szerint.

Emellett az autópálya-építési tervek is jelentősen tompulnak majd. A tavaly pedzegetett változás az idén valósággá vált: autópályák helyett ugyanis autóutakat építtet majd a kormány. Az Országgyűlés előtt lévő új autópálya-törvényben - a már meglévő sztrádák folytatását (az M6, az M7 és az M3 autópályákról van szó) kivéve - nem tervez ekkora ívű beruházást a kormány.

M6: ésszerűsített projekt

Az M6-os autópályával kapcsolatban viszont a visszalépés helyett előrelépés történt - már ha nevezhetjük ennek, ha egy értelmetlen elképzelést az ésszerűséghez igazítunk. Az M6-os, amely egyben a nemzetközi Vc-folyosó része, 2010-re a tervek szerint ugyanis leér majd Pécsig. Azért, mert Pécs 2010-ben Európa kulturális fővárosa lesz.

Ha ez nem lenne, akkor a most az Érdi tetőtől Dunaújvárosig tartó szakasz nem épülne tovább Szekszárdig. Az eredeti tervek ugyanis arról szóltak, hogy a pálya Szekszárdtól Bólyig tartott volna, pécsi bekötéssel, a kettő közötti 67 kilométert azonban parlagon hagyták volna. Ehhez képest 2010 tavaszáig az alábbi ütemben épül majd meg az M6-os.

Leér Pécsig 2010-ig

Szekszárd és Bóly között a 43 kilométeres szakaszról szóló közbeszerzés részvételi szakasza lezárult. A minisztérium napokon belül kiválasztja az öt pályázó közül azt a hármat, amelytől ajánlatot kér - mondta Kóka. Még az idén nyáron kihirdetik a győztest, akinek az ősszel-télen már el kell kezdenie a beruházást. Az átadásra 2010 tavaszán kerül majd sor.

A Dunaújváros és Szekszárd közötti 67 kilométer megépítéséről az ősszel írják ki a tendert, a területszerzés pedig 2008 tavaszán indulhat meg. Az utolsó szakasz, amely hazánkat a páneurópai folyosót illetően kötelezi, a Bóly és az országhatár közötti 19 kilométer. Itt arra tesz a kormány ígéretet, hogy mire a horvát fél elér idáig az építkezésben, addig a magyar szakasz is megépül.

F. Szabó Emese

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Kezdődnek a nagyobb autópálya-felújítások
A programutak írmagját is eltörli a kormány
Kiválasztotta privatizációs tanácsadóját az ÁAK
Százmillióval több jut sztrádafelújításra idén

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!