A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium célja, hogy az utasok európai minőségű, magas színvonalú kiszolgálásban részesüljenek. A szóvivő elmondta, hogy jelenleg nincs egységes európai gyakorlat a belföldi forgalomban közlekedő utasok jogaira, így a kártérítésére vonatkozóan sem. A szakértők viszont több nemzetközi gyakorlatot is figyelembe vesznek a javaslatok kidolgozásakor - mondta Ábrahám Gergely.
Az európai intézmények jelenleg is dolgoznak a 3. vasúti csomagnak elnevezett, jogszabály-tervezeteken, amelyek a vasúti közlekedés, illetve személyszállítás szabályozását kívánják előremozdítani.
A csomag egyik célja a vasút vonzóbbá tétele egyéb közlekedési módokkal szemben, s ennek érdekében az utasok jogainak bővítését is szorgalmazzák. A kártérítésekkel kapcsolatos javaslatokat az Európai Parlament második olvasatban még nem szavazta meg.
A javaslatok között korábban megfogalmazódott, hogy a nemzetközi forgalomban közlekedő utasok jogait a belföldi forgalomra terjesszék ki. A készülő javaslatoktól a minisztérium azt várja, hogy rövid idő alatt az utasok által érezhetően javulni fog a közlekedési szolgáltatások színvonala - mondta a szóvivő.