2001. május 21. 11:00

Az on-line távoktatás, az e-Learning az internet legígéretesebb alkalmazásai közé tartozik. Bár Európa lemaradása jelentős Amerikához képest, a hátrány nem behozhatatlan.

Jelenleg az e-learning piacot a konszolidáció jellemzi, nincs még igazán vezető. A távoktatási piac egyik korlátozója, hogy még nem alakult ki a nyitott felépítés, ami a különböző programok, hardverek szabványosítását, szolgáltatásait összehasonlíthatóvá, mérhetővé tenné.

A legtöbb helyen még akadozik az interaktív tanulói közösségek megteremtése, a minőségi tartalmak kialakítása. Az e-learning nagyobb mértékű hazai elterjedésének egyik a nagy sávszélességű (broadband )internet elérés kismértékű elterjedtsége. Talán még ennél is nagyobb feladat a megfelelő tananyagok előállítása és a tanároknak a segédprogramok kezelésére történő kiképzése.



E-learning szakértők tíz pontban foglalták össze a megrendelő és a szállító vállalat számára is a legfontosabb tudnivalókat:

  • A stratégiával kell kezdeni, össze kell hangolni a cég törekvéseivel,

  • Meg kell vizsgálni a veszteség-nyereség kérdését,

  • Be kell azonosítani a megcélzott tartalmat ill. tanulókat,

  • Érdemes egy próba projektet venni vagy telepíteni,

  • El kell dönteni belső vagy külső/host elérhetősége lesz a képzésnek,

  • Ki kell választani a multimédiás anyag készítőjét,

  • El kell dönteni LMS vagy CMS (Content Management) technológia lesz,

  • Ki kell próbálni a modell változatokat,

  • Be kell gyűjteni a tanulók visszajelzéseit,

  • Külső tanulói lehetőség megtervezése.