Jelenleg az e-learning piacot a konszolidáció jellemzi, nincs még igazán vezető. A távoktatási piac egyik korlátozója, hogy még nem alakult ki a nyitott felépítés, ami a különböző programok, hardverek szabványosítását, szolgáltatásait összehasonlíthatóvá, mérhetővé tenné.
A legtöbb helyen még akadozik az interaktív tanulói közösségek megteremtése, a minőségi tartalmak kialakítása. Az e-learning nagyobb mértékű hazai elterjedésének egyik a nagy sávszélességű (broadband )internet elérés kismértékű elterjedtsége. Talán még ennél is nagyobb feladat a megfelelő tananyagok előállítása és a tanároknak a segédprogramok kezelésére történő kiképzése.
E-learning szakértők tíz pontban foglalták össze a megrendelő és a szállító vállalat számára is a legfontosabb tudnivalókat:
- A stratégiával kell kezdeni, össze kell hangolni a cég törekvéseivel,
-
- Meg kell vizsgálni a veszteség-nyereség kérdését,
-
- Be kell azonosítani a megcélzott tartalmat ill. tanulókat,
-
- Érdemes egy próba projektet venni vagy telepíteni,
-
- El kell dönteni belső vagy külső/host elérhetősége lesz a képzésnek,
-
- Ki kell választani a multimédiás anyag készítőjét,
-
- El kell dönteni LMS vagy CMS (Content Management) technológia lesz,
-
- Ki kell próbálni a modell változatokat,
-
- Be kell gyűjteni a tanulók visszajelzéseit,
-
- Külső tanulói lehetőség megtervezése.
-