A Federal Trade Comission adatai szerint az első két hónapban több mint 48.4 millió telefonszám jelentkezett a National Do Not Call Registry-nél, ami az USÁ-ban a kéretlen promóciós telefonhívások ellen hoztak létre.
A június 27-e óta létező donotcall oldalon lehet feliratkozni a listára, aminek következményeként blokkolják a reklámozók előtt a listán lévők számait. Az új szövetségi szabályozás szerint kötelességük levenni a cégek mindenkit saját céllistájukról, aki feliratkozott. Ennek megszegése fejében 11000 $-os büntetésre számíthatnak minden egyes tiltott hívás után.
Az első 66 napon óránként átlagban több mint 30000 telefonszámot vettek fel a listára, amely egyébként októbertől 90 naponta újul majd meg, aminek változásait természetesen a telefonos hirdető cégeknek figyelembe kell venniük.
Mivel a listára háztartásokat nem, csupán telefonszámokat lehet felvenni, így előbbiek számát illetően csak becslésekkel rendelkezünk. Ezek szerint mintegy 105 millió amerikai háztartás vette igénybe eddig a szolgáltatást.
A törvény ellen természetesen a Direct Marketing Association és a telefonos hirdető cégeket képviselő American Teleservice Association jogi kifogásokat emelt, az ő meghallgatásuk szeptember közepén lesz esedékes.
A szabályozás végső sikere ugyanakkor még korántsem biztos: az ATA elnöke szerint rengeteg zavart fog okozni, különösen a nem várt bejövő hívások esetén. Ráadásul a szankció hatására várhatóan körülbelül 2 millió dolgozó el fogja veszíteni munkahelyét.
Kapcsolódó anyagok
Kérem, ne hívjanak
Átfogó kép a telemarketingről
Kérem ne hívjon! És engem se!
Úgy tűnik a hirdetési áradat egyre inkább zavarja az embereket. Különösen igaz ez abban az esetben, ha kéretlen telfonokkal, levelekkel vagy emailekkel zaklatják őket.