A kereslet emelkedésével szemben jelentkező legnagyobb kockázatot a gazdaságösztönző kormányzati programok befejezésében látja a társaság.
A Samsung termékei iránti keresletet a személyi számítógépek iránt ismét fellendülőben lévő vállalati kereslet, a lapképernyős tévék iránt jelentkező óriási kínai lakossági kereslet, nagyobb nemzetközi sportesemények, például a futball VB lendíthetik fel az idei első félévben, ellentételezve még az egyébként az év elején keresletcsökkenést okozó szezonális hatásokat is.
A Samsung a jelzett kereslet-növekedésre válaszul fokozni készül félvezető áramkör gyártási kapacitásnövelő beruházásait.
A Samsung, amely amellett, hogy a világ legnagyobb tévékészülék gyártója, még a világ második legnagyobb mobiltelefon gyártójának is számít. Piaci tőkeértékét tekintve pedig Ázsia legnagyobb fejlett technológiai vállalata.
A Samsung a tavalyi negyedik negyedévben közel 11 millió lapképernyős tévét értékesített, elsőként lépve át a világ tévékészülék gyártók sorában a 10 millió darabos küszöböt. Mobiltelefon értékesítései 16 százalékkal 69 millióra emelkedtek a negyedik negyedévben az előző évihez képest. 2009-es értékesítése 227 millió darab volt.
Tavaly a negyedik negyedévben a Samsung 3,7 ezer milliárd won konszolidált üzemi eredményt ért el, megfelelően az ebben a hónapban korábban tett saját előrejelzésének, de felülmúlva a Thomson Reuters hírügynökség által elemzők körében végzett előzetes felmérés 3,58 ezer milliárd wonos átlagát.Negyedik negyedévi értékesítési árbevétele 19 százalékkal 39,24 ezer milliárd wonra emelkedett.
Az eredmények közzétételét megelőzően a Thomson Reuters által elemzők körében végzett felmérés a tavalyinál egyharmaddal magasabb, 13 ezer milliárd won (11 milliárd dollár) adózott eredményt jelzett előre az idei évre.
A Samsung jelentős előrelépést tett tavaly a globális gazdasági válság idején: az LCD tévék és mobiltelefonok globális piacának mintegy ötödét vívta ki magának a két évvel ezelőtti 15 százalék körüli szitről. A mobiltelefon üzletágban az idén kétszámjegyű nyereségkulcsot tervez elérni, de legalábbis tartani kívánja a tavalyi 10 százalékos szintet.
A globális mobiltelefon piac a Samsung szerint 10 százalékkal nő az idén, míg saját mobiltelefon értékesítései ezt jóval meghaladó ütemben, mivel termékválasztékában növelni kívánja az érintőképernyős modellek és okostelefonok részarányát.
A Samsung részvényének árfolyama tavaly 77 százalékkal emelkedett, jóval felette az 50 százalékos koreai piaci átlagnak. A negyedik negyedévben viszont elmaradt az árfolyamok átlagos emelkedési üteme mögött az erősödő won exportbevételre gyakorolt hátrányos hatása miatt.
MTI/Menedzsment Fórum