2p

Néhány nagyobb internetes keresőgép úgy szúr be fizetett linkeket találatai közé, hogy a felhasználónak nem jelzi, hogy azok reklámok. Bár ezek a cégek állítják, hogy találataikat továbbra is a hasznosság szerint rangsorolják, a bújtatott reklámért fizetők valójában maguk szabhatják meg, hogy a program milyen keresésekhez találja majd oldalukat kapcsolódónak.

Míg a Google és az AOL oldalán külön szövegmező jelzi a keresett kifejezésekhez kapcsolódó szponzorált linkeket, addig a Yahoo és az MSN azt állítja, hogy a náluk alkalmazott "fizetett beszúrásként" megjelenő láthatatlan reklámok csak növelik a hasznos találatok arányát. Az MSN egyik keresőjét üzemeltető Look Smart Ltd. a Business Weekben azt fejti ki, hogy a találati listákat egy olyan algoritmus állítja össze, amely nem tesz különbséget fizetett és nem fizetett oldal között. Ennek azonban ellentmond, teszi hozzá a lap, hogy a keresőoldalakkal szerződést kötő cégek azt is szabadon megválaszthatják, hogy milyen keresésekre jöjjön be az oldaluk mint szorosan kapcsolódó találat.

Az üzleti hetilap felmérése szerint minden második ilyen módon reklámozó azonnali fellendülést érzékel a keresőrendszerekben való rangsorolásukban. És megfordítva: amikor a Lamps Plus cég ideiglenesen felfüggesztette a szerződését az MSN-t adatokkal ellátó LookSmarttal, a cég neve látványosan hátracsúszott a Microsoft találati listáján. A Yahooval és az MSN-nel is kapcsolatban álló Inktomi keresőgép fenntartói a fizetés nélkül, természetes úton magas pozícióba kerülő weboldalak tulajdonosait keresik meg üzleti ajánlattal, amit ha visszautasítanak, az - mint az Online Highways cég esetében kiderült - az előkelő helyezés visszaszorításának szankciójával jár.

A Yahoo és az MSN nem volt hajlandó kommentálni a helyzetet a lapnak, de az utóbbi kifejtette, hogy "jelenleg újraértékeli az internetes keresési szolgáltatását, külön figyelmet szentelve a fizetett beszúrásoknak, annak érdekében, hogy a találatok sorrendje valóban a hasznosságot tükrözze". Az interenetes keresőipart erősen megosztó fizetett beszúrások árfolyama a hetilap adatai szerint kattintásonként 15-17 cent között mozognak, szemben a keresőoldalakon elkülönült felületen megjelenő reklámok átlag 10 centes árával.


Kapcsolódó anyag
A kereső mint marketingeszköz
Szponzorált keresés
A legnagyobb magyar vállalkozások a keresők tükrében


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!