3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kaliforniai központjában magyar idő szerint este 7 órakor tart sajtótájékoztató Mark Zuckerberg. A bejelentést nagy titkolózás és felfokozott piaci várakozás előzte meg.

Két hete tartja lázban a piacokat a mára beharangozott sajtótájékoztató. Piaci pletykák egy új Facebook-telefon bejelentését is elképzelhetőnek tartották, ám kiderült, mégsem erről van szó.

A Marketwatch tudósítása szerint Mark Zuckerberg a Facebook "három pilléréről" beszélt: a hírfolyamról, az idővonalról és a grafikus keresőről (Graph Search). Utóbbi a várva várt bejelentés, és az újdonság.

Zuckerberg szerint ez a kereső más lesz, mint a hagyományos keresők, hiszen válaszként nem egy linket, hanem magát az információt fogja kidobni, amit a felhasználó keres. A kereső elsősorban majd személyekre, érdeklődési körökre, fotókra és helyszínekre fog fókuszálni.

Az alapító szerint ez az új kereső a Facebookon belüli keresésről szól. A Marketwatch tudósítása szerint úgy tűnik, a Google-nek nem kell tartania az újítástól. "Öröm az ürömben", hogy egyelőre még csak béta verzióban fut a szolgáltatás, viszont pár héten belül a teljes nyilvánosság számára is elérhető lesz a szolgáltatás. Találatokat viszont úgy tűnik, nemcsak a Facebook birodalmon belülről tud szolgáltatni, hiszen az újításban a cég partnere a Bing lett. Korábban egyébként még a Yahoo!-t is emlegették a Facebook partnereként egy esetleges új kereső fejlesztésében.

A mobilos verzióra vonatkozó újságírói kérdésre Zuckerberg elmondta: még számukra is nehéz meghatározni, hogy mennyi időbe telik ennek elkészítése. A saját új keresővel kapcsolatban megjegyezte, hogy a Microsofttal vannak szoros együttműködésben, ami már rávilágít a különbségre a Graph Search és a webes keresők között. A Google-ről pedig megjegyezte: "szeretnénk együtt dolgozni a Google-lel. Mindegyik webes keresőcéggel együtt akarunk dolgozni". 

A piac csalódott

A piac úgy tűnik, nem fogadta kitörő örömmel a bejelentést, hiszen a Facebook-részvények árfolyama a sajtótájékoztató első perceinek 0,4 százalékos plusza után az esemény végére 2,4 százalékos mínuszt szedett össze (a csökkenés pedig még azt követően is tart). Mindez azzal magyarázható, hogy a piac szerint ez az új rendszer nem jelenthet jelentősebb új bevételi forrást. Ez utóbbinak megfelelne egy igazi webes kereső indítása, bár ez az újítás akár egy első lépés is lehet a felé vezető úton - erre egyébként maga Zuckerberg is utalt burkoltan a bejelentéskor. "Szeretném érzékeltetni, hogy még mennyire az út elején járunk". 

Az árfolyam esésében még az is szerepet játszat, hogy a sajtótájékoztatóval egyidőben jelent meg egy friss elemzés, mely szerint decemberben csak az Egyesült Államokban 1,4 millió aktív felhasználót veszített el a Facebook.

A Facebook árfolyama

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!