A Kentucky Fried Chicken után a McDonalds is támadások kereszttüzébe került. A Kentucky kimondottan egészséges táplálékként hirdette meg csirkafalatkáit, amíg meghátrálásra nem kényszerítették a kritikusok. A McDonalds mostani reklámjában konkurense nyomdokaiba lépett, és mint száz százalék burgonyából készült élelmiszert promotálja sült krumpliját.
A brit reklámfelügyeleti hatóság, többek között az Élelmiszerfelügyeleti Bizottság szakvéleményére hivatkozva félrevezetőnek nevezte a gyorsétteremlánc reklámját.
A sajtóban megjelent hirdetésen egy adag chips látható, az alábbi felirattal: 'A történet vége. Ez a krumplink végállomása.'
Majd így vázolják a sült krumpli készítésének módját: 'Először is, veszünk egy krumplit. (Kizárólag Russet Burbank, Shepody vagy Pentland Dell fajtát használunk, tökéletes alakú példányokat.) Meghámozzuk, felszeleteljük, megsütjük, és ez minden. Ez az egyszerű folyamat talán nem túl hosszú történet így leírva, de csodálatos, hosszú szálú sült krumplit eredményez.'
Az Élelmiszerfelügyeleti Bizottság szerint a reklám nem közli, hogy a krumpli sütőolajához sót is adagolnak, mely kimondottan egészségkárosítónak minősítő termék. A McDonalds emellett többek között cukoroldatot, és dextrose oldatot is alkalmaz a hasábburgonya gyártásakor. Továbbá a hirtelen lefagyasztott burgonyát a központi konyhákban részben megsütik, ezután kiszállítják a gyorsétterem-hálózat üzleteibe, és itt sütik készre.
A termék egyszerűségére és természetességére alapozó hirdetés tehát nem valós adatokat tartalmaz. Az sem felel meg a valóságnak, hogy repceolajat használnak a sütéskor: 1993 óta kivonták ugyanis ezt az olajat a forgalomból.
A McDonalds céget másodjára támadják reklámjai miatt. Korábban egy szendvics-hirdetést kellett visszavonniuk, melyben egy, a cég által forgalmazottnál lényegesen vastagabb és tartalmasabb hamburger fotója szerepelt.
Kapcsolódó anyag:
Most mindenki együtt: imádom!
Kereszttűzben a McDonalds hasábburgonya
Nem említi a megkérdőjelezett reklám a sót és más adalékanyagokat.