[ajanlo=549][igazitas=right/]A Wall Street Journal (WSJ) hasábjain látott napvilágot az a hír, miszerint az iparágban többen is aggodalommal tekintenek az A380-asok bevezetése elé. A lényegesen nagyobb légörvényt kavaró gépek miatt növelni kell a követési távolságot, ami a járatok késéséhez vezet. Az Airbus konzorcium elnöke, Gustav Humbert válaszában kifejtette, hogy a járatok között elővigyázatosságból kezdetben valóban lehetséges, hogy hosszabb felszállási időt vezetnek be, ám ezt később csökkentenék.
Az újság a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) biztonsági előírásaira hivatkozik, ezek szerint legalább kétszer akkora követési távolságot kell tartani az A380-asok mögött, mint a hagyományos gépek esetében. A lényegesen nagyobb távolság pedig a lap szerint késéshez és a repterek túlzsúfoltságához vezet, így csökkentve azt az ár-előnyt, amely a szuperjumbó vásárlásából ered.
"A hosszabb követési távolság nem új keletű ötlet, már 1970-ben a Boeing 747-eseinek megjelenésekor bevezették. Nincs benne semmi meglepő, ha hasonló lépésre szánják magukat a biztonsági szervek" - védekezett Humbert.
Az ICAO ebben a hónapban hozta nyilvánosságra nem végleges standardjait, melyek valamivel szigorúbbak a jövő évi hivatalos szabályokhoz képest. Ezek szerint a jövő évben üzembe álló Airbus A380-as követési távolsága leszálláskor 10 mérföld a szokásos öttel szemben, míg a levegőben 15 mérföldes távolságot kell tartani.