2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Unió közlekedési miniszterei csütörtökön május 10-ig adtak ultimátumot a Galileo névre keresztelt európai műholdas navigációs rendszernek. Ha a megvalósítására hivatott konzorcium nem képes a rendszer kidolgozására, nem oldja meg szervezési, technikai és pénzügyi vitáit, problémáit, akkor más megoldást keresnek, akár úgy is, hogy új tendert írnak ki.

A Galileo rendszerbe másfél milliárd eurót fektetne az EU, hogy létrehozásával megtörje a már működő amerikai navigációs rendszer, a GPS egyeduralmát. A műholdas hálózatnak 2012-ben már működnie kellene, a megvalósítással megbízott konzorcium azonban késik a beruházással.

A miniszterek most tulajdonképpen megfenyegették az eddig megbízott konzorciumot: lehetőségként felvetették, hogy új tendert írnak ki az európai navigációs rendszer megvalósítására. Kérdés, hogy milyen szerepet kapna abban a Galileo létrejötténél eddig bábáskodó számos nagy európai cég, többek között az Inmarsat, az EADS, a francia Thales és Alcatel vagy az olasz Finmeccanica.

Egyes hírek szerint a konzorcium spanyol résztvevője, a Hispasat gördít akadályokat az előkészületek menetrend szerinti folytatása elé.

Az Európai Parlament már tavaly szeptemberben sürgette a cégeket. A képviselők arra szólították fel az EU-tagországok kormányait képviselő tanácsot és az Európai Bizottságot: biztosítsák, hogy ne szenvedjen további késedelmet a projekt.

A Galileo-program célja egy polgári hasznosítású, világméretű műholdas rádiónavigációs rendszer létrehozása, amely helymeghatározáson alapuló szolgáltatásokat nyújt majd. Ezeket mindenekelőtt a közlekedés, a mezőgazdaság, a környezet- és katasztrófavédelem, valamint a határvédelem területén lehetne felhasználni.

Az állásfoglalás szerint "a Galileo az első olyan európai infrastruktúra, amelyet az európai közösség kezel, ezért új kihívásokat jelent mind szabályozási, mind finanszírozási szempontból". A Galileo a képviselők szerint stratégiai projekt, és nagy lehetőségeket kínál a kis és közepes vállalatok számára is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!