Indiai hatóságok mintegy ezer hektárnyi területet sajátítottak ki a Tata gyára számára. Az állam kompenzációt ígért cserébe, de sokan azt állítják, nem kaptak semmit - közli a Reuters.
Az újonnan alig több mint 430 ezer forintért (százezer rúpiáért) megvásárolható jármű egyébként jelenleg valóban a legolcsóbb a világon, az alacsony gyártási költségeket az olcsóbban beszerezhető alapanyagok és a kis méret révén érték el.
A Tata nem sokára forgalomba kerülő modelljének előállítása során semmiféle forradalmi találmányt nem vezettek be, a fejlesztés inkább egy néhány dollárnyi megtakarításonként fejlődő folyamat volt. Egy üreges kormánykerék itt, egy kissé pontatlanabb sebességmérő ott, és máris kész a sok ezer dollárnyi spórolás.
A "fapados" autók már most is nagy hatással vannak az iparágra. A Tata 2004-ben bejelentett lépése két riválisát is hasonló megtételére ösztönözte: a francia-japán Renault-Nissan és az indiai-japán Maruti Suzuki is saját olcsó autót terveznek.