1p

Az indiai Tata Motors autógyártó földkisajátításai miatt kirobbant erőszakos tiltakozások miatt csúszhat a cég Nano elnevezésű modelljének piacra dobása. A típust a világ legolcsóbb autójaként emlegetik.

Indiai hatóságok mintegy ezer hektárnyi területet sajátítottak ki a Tata gyára számára. Az állam kompenzációt ígért cserébe, de sokan azt állítják, nem kaptak semmit - közli a Reuters.

Az újonnan alig több mint 430 ezer forintért (százezer rúpiáért) megvásárolható jármű egyébként jelenleg valóban a legolcsóbb a világon, az alacsony gyártási költségeket az olcsóbban beszerezhető alapanyagok és a kis méret révén érték el.

A Tata nem sokára forgalomba kerülő modelljének előállítása során semmiféle forradalmi találmányt nem vezettek be, a fejlesztés inkább egy néhány dollárnyi megtakarításonként fejlődő folyamat volt. Egy üreges kormánykerék itt, egy kissé pontatlanabb sebességmérő ott, és máris kész a sok ezer dollárnyi spórolás.

A "fapados" autók már most is nagy hatással vannak az iparágra. A Tata 2004-ben bejelentett lépése két riválisát is hasonló megtételére ösztönözte: a francia-japán Renault-Nissan és az indiai-japán Maruti Suzuki is saját olcsó autót terveznek.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!