Célegyenesbe került az idei év egyik legnagyobb fejlesztése, az M1 Outlet Center építése. Ám a korábbi tervekkel ellentétben idén már nem, csupán 2008 kora tavaszán nyitja meg kapuit a vásárlók előtt. Az outlet-pláza létesítmény Budaörsön, az "Outlet-városban" található, közel az M1-es autópálya kivezető szakaszához. Az előrejelzésekkel szemben a 2007 novemberi nyitás műszaki-jellegű okok, illetve a megfelelő stratégiai partner kiválasztása miatt módosult 2008 tavaszára. Az épületet tulajdonló és fejlesztő FTB Invest Kft. stratégiai megállapodást kötött a CPB Hungária Kft.-vel, így Közép-Kelet-Európa egyik outlet-újdonsága nemzetközivé válhat, állítja sajtóközleményében az FTB.
"Az M1 Outlet Center megvalósításával olyan pozíció jön létre, amely gazdagabb erőforrásokkal és hatékonyabb összhanggal fogja át ezen újfajta projektet, mind a magyar, mind az európai piacon" - fogalmazott a két társaság stratégia partnerségével kapcsolatban Tamás László, az FTB Invest Kft. vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a megállapodás kiemelkedő lehetőséget, tapasztalatot és kihívást jelent a megbízott CPB Hungária Kft.-nek a bérbeadás, a projektvezetés, a brandmenedzsment és a Nyugat-Európában ismert, viszont Magyarországon eddig ismeretlen vagy kevésbé ismert márkák bevezetésének területén.
Az új, a fejlesztő által pláza jellegű outlet centerként aposztrofált létesítményben többek között a Gucci, a Doxa, az Edox, a Cornavin, a Dolce & Gabbana, a Prada (kiegészítők) és az Escada márkák is helyet kapnak, zömében multibrand üzletekben. De a világmárkák mellett eddig Magyarországon nem ismert európai brandek és "A" kategóriás márkák is megtalálhatók lesznek.
A pláza jellegű outlet pedig azt jelenti, hogy egyesítik az outlet vásárlás előnyeit a bevásárlóközpont nyújtotta kényelemmel. Az épület eddig az outleteknél nem, vagy csak igen ritkán alkalmazott zárt felépítményi technológiát használja, így minden évszakban az időjárástól függetlenül "felhőtlenül" vásárolhatunk.
A beruházás outlet jellegével kapcsolatban Szebenyi Miklós, a szomszédos Premier Outlets Center (POC) igazgatója korábban az mfor.hu-n kritikával élt. A vezető véleménye szerint jóval inkább sikeres lehet a létesítmény bevásárlóközpontként, mint outletként. Legfőbb érvként azt hozta fel a szakértő, hogy a multibrand üzletekben kérdéses, mekkora termékportfolió bemutatására lesz lehetőség.A POC sem tétlenkedett az idei esztendőben, az outlet utolsó, harmadik fázisának átadására november közepén kerül sor.