A pályaépítés során a kivitelező mintegy 33 köbméter betont épített be az alagutakba, a járműtelepen 5,1, az alagutakban 15,2 kilométer vágány épült 47 kitérővel, valamint 19 kilométeren épült ki a harmadik sín.
A vágányépítési munkákra 2008 október végén kötöttek szerződést 13,5 milliárdos keretösszeggel, a földmunkák és közművek kiépítése után a vágányépítés a kelenföldi járműtelepen 2010 elején, az alagútban pedig 2011 márciusában kezdődött el.
A Baross téri kocsikihúzóban január végéig még folynak majd munkálatok, a harmadik sínt és a kábeltartókat fogják felszerelni. Jelenleg a belső és a rendszerépítési munkákat végzik a kivitelezők, illetve a már Budapestre érkezett prototípus metrószerelvény tartampróbája van hátra. A teljes projekt műszaki készültsége 77 százalékos.
MTI