3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Malév megszűnése miatt szabaddá vált, az EU-n kívüli korlátozott repülési jogokra két ajánlat érkezett eddig a Légügyi Hivatalhoz.

A hatóság honlapja szerint a Magyarország-Izrael és a Magyarország-Ukrajna közötti repülési jogok megszerzésére érkezett egy-egy kérelem a hatósághoz. Az izraeli jogra még július 6-ig, az ukrajnaira pedig július 4-ig lehet további kérelmeket benyújtani.

Az Európai Unión túli, kétoldalú repülési jogok megszerzése a Budapest Airportnak is jó hír lehet. A Liszt Ferenc-repteret üzemeltető cég vezérigazgatója, Jost Lammers ugyanis korábban a Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport régiós versenyhelyzetét. A repülési jogok kiosztásáig ugyanis néhány, az EU-n kívüli célállomásra nem indulhatnak járatok Budapestről.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábban az MTI kérdésére ismertette: a korlátozott légiközlekedési jogok kiosztását uniós rendelet és magyar kormányrendelet szabályozza. A szabályozás nyilvános eljárást ír elő, amelynek során bármely Magyarországon letelepedett európai uniós légifuvarozó benyújthat kérelmet.

A légiközlekedési hatóság az egyes korlátozott jogokra vonatkozó külön eljárásokat a közzétett szempontrendszer alapján folytatja le. A benyújtott kérelmek értékelése során gazdasági elemzést végez, a korlátozott légiközlekedési jogok használatára annak a kérelmezőnek ad felhatalmazást, amelynek ajánlata a legkedvezőbbnek bizonyul. Vizsgálják egyebek mellett a szolgáltatás minőségét, a légitársaság díjszabási politikáját, valamint a magyarországi idegenforgalom fejlesztéséhez való hozzájárulást is.

A korábban a Malév Zrt. által birtokolt jogok a légitársaság üzemben tartási és működési engedélyének megszűnését követően váltak kihasználatlanná. A Malév engedélyeit az NKH Légügyi Hivatal 2012. április 17-i határozataival vonta vissza. A légiközlekedési hatóság ezt követően kezdhette meg a kiosztási eljárásokat.

A folyamatok megindításához szükséges tájékoztatást első körben az izraeli, moldovai, tunéziai, vietnámi, törökországi szíriai, ukrajnai, etiópiai és szudáni repülési jogokról tette közzé honlapján a hatóság.

A Malév február 3-i leállása után Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, aki korábban a Malév vezérigazgatója is volt, bejelentette: jelezték a fejlesztési tárcánál igényüket a Malév leállása miatt felszabaduló, bilaterális repülési jogokra.

Elsősorban a moszkvai, kijevi, isztambuli, Tel-Aviv-i jogokat szeretnék megszerezni - mondta akkor.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!